دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1403 - 14:04

دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد انزلی با خانواده شهید مدافع حرم

دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد انزلی با خانواده شهید مدافع حرم
جمعی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با خانواده شهید مدافع حرم دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 926526

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با حضور بر مزار شهید حبیب روحی چوکامی از شهدای مدافع حرم شهرستان خمام دیدار و با خانواده وی گفت‌وگو کردند.

کریم کیاکجوری‌، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی در این دیدار با اشاره به بحث جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و است، اظهار کرد: زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا و شهید‌شناسی، از وظایف و رسالت‌های دانشگاه و در واقع نوعی جهاد تبیین است.

وی با اشاره به نزدیکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی به شهرستان‌های خمام و رضوانشهر، عنوان کرد: بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی اهل خمام هستند و با توجه به قرابت جغرافیایی به این شهرستان، دیدار با خانواده‌های شهدای خمام را وظیفه خود می‌دانیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی عنوان کرد: آرامش و امنیت امروز مدیون شهدا و خانواده‌های آنان است و از همین رو حفظ یاد و نام شهدا را جزء رسالت‌های خود می‌دانیم. این عزیزان از جان و مال و خانواده خود گذشتند و حالا وظیفه ماست که با برجسته کردن ارزش کار آنان، فرهنگ شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

کیاکجوری‌ با بیان اینکه اقدامی با عنوانِ«تدوین زندگی‌نامه کارآفرینان» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی در حال انجام است، اضافه کرد: در همین راستا می‌توانیم خاطرات و زندگی‌نامه شهدا را نیز جمع‌آوری و مکتوب کرده آن را به صورت کتاب در اختیار دانشجویان قرار دهیم و این کار قطعاً کاری ارزشمند خواهد بود.

به گزارش آنا، شهید حبیب روحی چوکامی در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۱ به دنیا آمد و در ۱۶ آذر ۱۳۹۴ در سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته