دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 20:38

دولت جدید بنگلادش فردا سوگند یاد می‌کند

دولت جدید بنگلادش فردا سوگند یاد می‌کند
فرمانده ارتش بنگلادش امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که دولت موقت این کشور به ریاست «محمد یونس» برنده جایزه صلح نوبل، فردا (پنجشنبه) پس از بازگشت یونس از پاریس برای تحویل دولت، سوگند یاد می‌کند.
کد خبر : 926461

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژنرال واکر الزمان فرمانده ارتش بنگلادش در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که با محمد یونس صحبت کرده است و فردا (پنجشنبه) در فرودگاه از او استقبال می‌کند.

فرمانده ارتش بنگلادش گفت که امیدوار است یونس اوضاع این کشور را به سوی یک جریان «دموکراتیک عالی» پیش ببرد.

همچنین محمد یونس در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاریس اظهار داشت: مشتاقانه منتظر هستم که به وطن برگردم و بررسی کنم که در آنجا چه چیزی در حال وقوع است و چگونه می‌توانیم خود را سازماندهی کنیم تا از مشکلی که در آن قرار داریم خارج شویم.

پیش از این، محمد شهاب‌الدین رئیس‌جمهور بنگلادش پس از دیداری پنج ساعته با رهبران دانشجویان معترض، برخی سران تجاری، اعضای جامعه مدنی و روسای ارتش تصمیم گرفت یونس را که یک کارآفرین اجتماعی است، به ریاست دولت موقت منصوب کند.

این تحولات در حالی رخ داد که بنگلادش برای تشکیل یک دولت موقت پس از تظاهرات گسترده‌ای که صدها کشته و زخمی برجای گذاشت، آماده می‌شود.

یونس امروز در اولین اظهارات خود پس از اینکه به عنوان رئیس دولت موقت معرفی شد، از مردم کشورش خواست که از خشونت پرهیز کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بنگلادش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته