دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1403 - 10:50
در گفت و گو با آنا

چرخابی: چمن نقش جهان را که دیدم فکر کردم تلویزیون می خواهد جغرافیا تدریس کند!/ نباید مزاحم رفتن مورایس می شدند

چرخابی: چمن نقش جهان را که دیدم فکر کردم تلویزیون می خواهد جغرافیا تدریس کند!  نباید مزاحم رفتن مورایس می شدند
پیشکسوت سپاهان گفت: چمن ورزشگاه به شکلی بود که من حس می کردم تلویزیون می خواهد جغرافیا تدریس کند.
کد خبر : 926451

حسین چرخابی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص نتیجه دیدار سپاهان اصفهان با شباب الاهلی در مرحله  پلی‌آف رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا 25-2024 اظهار کرد: تیم الشباب الاهلی امارات تیم متوسط آسیا است. ما یکسری اشتباهاتی در فوتبالمان داریم که هیچوقت هم نمی‌خواهیم آنها را اصلاح کنیم. باخت سپاهان یک طرف اینکه اماراتی ها زمین ما را نیز دیدند یک طرف. ورزشگاه نقش جهان یکی از بهترین و زیباترین ورزشگاه های ایران از نظر ساختار است اما چمن ورزشگاه به شکلی بود که من حس می کردم تلویزیون می خواهد جغرافیا تدریس کند و چمن استادیوم هم کره زمین است  که پستی و بلندی آن را نشان می دهد. 

زمین برای هر دو تیم یک شکل بود

وی افزود: اما این مورد بهانه ای برای سپاهان نمی شود. زمین هرشکلی که برای سپاهان بود، برای شباب الاهلی هم بود. همانطور که گل اول سپاهان نیز به دلیل ناهمواری زمین تغییر مسیر داد و به ثمر نشست. ما در فوتبال یک کارفرما داریم که در بازی روز سه شنبه سپاهان بوده و یک مهندس داریم که مورایس بوده و ابزاری داریم که بازیکنان هستند.

چرخابی:

مواریس بهترین ها را در اختیار دارد

چرخابی درباره عملکرد سرمربی سپاهان اظهار کرد: باشگاه سپاهان هرچه که مورایس خواست برایش آماده کرد. مورایس دست روی بهترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر گذاشت و همه آنها جذب شدند. از آلمینیوم، لیموچی را گرفت از استقلال حردانی را گرفت، از استقلال خوزستان ناجی آنها یعنی آقایی پور را گرفت و آنها را جایگزین بازیکنان خلاقی مانند زکی پور و رضاییان کرد که بهترین بازیکنان تاکتیکی مورایس بودند و برای بازیکنی مانند مغانلو فرصت خلق می کردند. همه آنها را ازدست دادند اما بهترین هارا نیز جایگزین کردند اما مورایس نتوانست از اینها استفاده کند و آنها را با یکدیگر هماهنگ کند. زمانی که مورایس تمایل به رفتن داشت نباید مزاحمش می شدند.

سپاهان باید همکاری را قطع می کرد

او ادامه داد: قرارداد مورایس سه ساله است با این تبصره که هر کدام از طرفین بخواهد قطع همکاری کند باید خسارتی را بپردازد. اگر سپاهان مورایس را کنار می گذاشت، باشگاه باید خسارتی را می پرداخت و اگر مورایس نیز دیگر تمایل به همکاری نداشت باید خسارت می پرداخت. بهتر بود زمانی که می خواست برود با او قطع همکاری می شد تا حداقل باشگاه خسارتی را نپردازد.

چرخابی: 

فدراسیون باید زمین دیدار ایران_قرقیزستان را تغییر دهد 

پیشکسوت سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری دیدار تیم ملی ایران با قرقیزستان در ورزشگاه نقش جهان امکان پذیر است یا خیر گفت:  این کار اشتباه است. فدراسیون فوتبال باید بلافاصله زمین را تغییر دهد. بازی با قرقیزستان بیشتر از آنکه به تماشاگر احتیاج داشته باشد و اهمیت بدهد باید به زمین توجه کند. قرقیزستان از ایران ضعیف تر است. هر جای ایران که با قرقیزستان بازی کنیم شانس بردمان ۹۵ درصد است. آن پنج درصد را نیز پای اتفاقات فوتبالی میگذاریم. یکی از اتفاقات فوتبال می تواند زمین باشد. انجام بازی در نقش جهان کاملا اشتباه است. این بازی بین المللی است و شاید کشور های آسیایی آن را ببیند و AFC نیز رصد می کند به همین دلیل آبروریزی می شود.

 کیفیت زمین نسبت به تماشاگر ارجح است 

چرخابی خاطرنشان کرد: ما خودمان اگر جای AFC باشیم و ببینیم تیم ملی یک کشوری در چنین زمینی فوتبال بازی می کند حاضر هستید به آن کشور میزبانی حتی بازی های امید و نوجوانان را بدهید؟ کیفیت زمین نسبت به تماشاگر ارجح است چرا که اگر تیمی قرار است کیفیت خوب بازی خود را ارائه دهد، باید در یک زمین با کیفیت بالا اینکار را انجام دهد. کادر فنی تیم ملی باید بهترین زمین فوتبال ایران را از نظر مرغوب بودن چمن انتخاب کنند و خیلی به این موضوع که تماشاگر کدام زمین می آید نداشته باشند و بیشتر به کیفیت فنی بازی توجه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته