دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تائید داروی جلوگیری از شکستگی استخوان در زنان

تائید داروی جلوگیری از شکستگی استخوان در زنان
پوکی استخوان بویژه زنان مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد چراکه در دوران یائسگی میزان ترشح هورمون استروژن که برای حفظ تراکم و استحکام استخوان‌ها مهم است کاهش می‌یابد و زمینه پوکی و درنهایت شکستگی استخوان را فراهم می‌کند.
کد خبر : 926449

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان بهداشت ملی بریتانیا، ان‌اچ‌اس، داروی جدیدی به نام آبالوپاراتید را تایید کرد که می‌تواند به بیش از ۱۴ هزار زن مبتلا به پوکی استخوان در این کشور کمک کند. قرار است این دارو تا سه ماه دیگر در این کشور در دسترس مبتلایان قرار گیرد.

پوکی استخوان بویژه زنان مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد چراکه در دوران یائسگی میزان ترشح هورمون استروژن که برای حفظ تراکم و استحکام استخوان‌ها مهم است، کاهش می‌یابد و زمینه پوکی و درنهایت شکستگی استخوان را فراهم می‌کند.

تا کنون آن دسته از زنان یائسه مبتلا به پوکی استخوان که در معرض خطر بسیار بالای شکستگی قرار داشتند، با داروهایی همچون روموسوزوماب یا تری‌پاراتید درمان می‌شدند؛ با این وجود درمان به کمک این داروها همیشه موثر نبود و بدن برخی بیماران نیز قدرت تحمل این داروها را نداشت.

این دارو برای بیمارانی که در معرض خطر بالای شکستگی استخوان هستند توصیه شده است و با تخمین سازمان بهداشت بریتانیا می‌تواند برای بیش از ۱۴ هزار زن یائسه مفید باشد.

این دارو باید به وسیله یک قلم از پیش پر شده، روزی یکبار در خانه تزریق شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوکی استخوان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته