دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 16:57

تامین ارز اربعین ایرلاین ها هفته آینده

تامین ارز اربعین ایرلاین ها هفته آینده
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مذاکره با بانک مرکزی برای تامین ارز ایرلاین ها در ایام اربعین خبر داد.
کد خبر : 926434

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان هواپیمایی کشوری، «محمد محمدی بخش» اظهار داشت: براساس پیش بینی انجام شده امسال نزدیک به ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی توسط بخش حمل و نقل هوایی از ۲۶ فرودگاه کشور جابه جا خواهد شد.

وی از مذاکره با بانک مرکزی برای تامین ارز مورد نیاز شرکت‌ها خبر داد و گفت: در هفته آینده، مشکل تامین ارز ایرلاین‌ها با هماهنگی به عمل آمده، رفع می‌شود.

محمدی بخش همچنین اظهار داشت: با توجه به مذاکرات انجام شده با عراق، مقرر شد یک هزار و ۵۰۰ پرواز رفت و یک هزار و ۵۰۰ پرواز برگشت برای عملیات پرواز‌های اربعین حسینی به مقاصد نجف و بغداد به شرکت‌های ایرانی اختصاص یابد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خطاب به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی بر کنترل نرخ بلیت در بازه زمانی عملیات اربعین تاکید کرد و گفت: از فروش بلیت گروهی خودداری کنید و همه فروش‌های گروهی با نظارت و هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری انجام خواهد گرفت.

بلیت‌ها به صورت رفت و برگشت خریداری شود

وی بر استفاده از همه توان و ظرفیت در جابه جایی زائران اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: زائران اربعین به هیچ وجه بدون بلیت وارد فرودگاه‌های کشور و به ویژه فرودگاه نجف نشوند و حتما برای ایام اربعین حتما زائران بلیت رفت و برگشت خریداری کنند.

محمدی‌بخش ادامه داد: ایرلاین‌ها و مسئولان فرودگاهی سعی کنند که ایستایی زائران اربعین به حداقل ممکن برسد.

هشدار عدم حمل کالا‌های ممنوعه توسط زوار

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر توجه به عدم حمل کالا‌های ممنوعه توسط زائران گفت: امسال عراق برای عدم ورود دارو‌های ممنوعه یا دارو‌های احتیاج به نسخه با دوز مشخص تاکید دارد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403 ارز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته