دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام سازمان غذا و دارو خبر داد؛

اعمال محدودیت در ژل‌های تزریقی وارداتی و افزایش منابع تولیدی

اعمال محدودیت در ژل‌های تزریقی وارداتی و افزایش منابع تولیدی
رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو با اشاره به بهبود نظارت و کنترل بازار ملزومات دارویی با اشاره به ساماندهی بازار و شفافیت اطلاعات در این حوزه، اظهار کرد: با راه‌اندازی سامانه IRC و ثبت اجباری همه ملزومات دارویی، امکان ردیابی اصالت محصولاتی، چون ژل‌های تزریقی و کنترل دقیق‌تر بازار فراهم شده است.
کد خبر : 926393

به گزارش گروه سلامت خبرگزای علم و فناوری آنا، جواد شمسایی، تصریح کرد: تدوین دستورالعمل‌های جدید برای توزیع و عرضه ملزومات دارویی، به ویژه ژل‌های تزریقی، گامی مهم در جهت نظارت بر این حوزه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات در حوزه ملزومات دارویی، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو با اولویت دادن به درخواست‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از تولید داخل ژل‌های تزریقی، گام مهمی در جهت کاهش وابستگی به واردات و افزایش سهم تولیدات داخلی در بازار برداشته و استاندارد‌های جدید و ارتقای کیفیت محصولات تدوین کرده است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو از تدوین راهنما و دستورالعمل‌های جدید برای محصولات ضدعفونی‌کننده و الزام آنها به رعایت استاندارد‌های مشخص توسط تولیدکنندگان خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای توجه ویژه سازمان به کیفیت و ایمنی محصولات موجود در بازار انجام گرفته است.

به گفته وی به منظور کنترل دقیق‌تر واردات و کاهش هزینه‌های ملزومات دارویی، با اعمال محدودیت‌های جدید بر واردات ملزومات دارویی و کاهش سیاست‌گذاری تعداد ژل‌های تزریقی، هزینه‌های ارزی کشور کاهش یافته و منابع بیشتر برای حمایت از تولید داخل اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته