دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 12:15

انصارالله و حزب‌الله انتخاب السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک گفتند

انصارالله و حزب‌الله انتخاب السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک گفتند
جنبش انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان انتخاب یحیی السنوار به ریاست دفتر سیاسی حماس را تبریک گفتند.
کد خبر : 926373

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار‌الله یمن در واکنش به انتخاب «یحیی سنوار» برای جانشینی شهید «اسماعیل هنیه» رئیس فقید دفتر سیاسی حماس، این انتخاب را به جنبش حماس و ملت فلسطین تبریک گفت.

وی در ادامه برای موفقیت «فرمانده السنوار در انجام این مسئولیت در این مرحله تاریخی از رویارویی با دشمن اسرائیل» دعا کرد.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه یحیی السنوار را به عنوان جانشین اسماعیل هنیه رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش حماس معرفی کرد.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: به برادر عزیز مجاهد، حاج یحیی السنوار، برادران رهبری جنبش حماس و همه مجاهدین گردان‌های القسام به خاطر انتخاب متفق‌القول ایشان به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به جای  شهید اسماعیل هنیه تبریک می‌گوییم و درود می‌فرستیم.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: انتخاب برادر یحیی السنوار از دل نوار غزه که به همراه برادران مجاهد خود در سنگرهای جبهه مقاومت حضور دارد، تأییدی بر شکست اهدافی است که دشمن در به شهادت رساندن رهبران و مسئولان مقاومت دنبال می‌کند.

حزب‌الله همچنین تصریح کرد: انتخاب السنوار پیامی قوی به دشمن صهیونیستی، آمریکا و متحدانش است که جنبش حماس در تصمیم خود متحد و در اصول خود محکم و در انتخاب‌های اصلی خود ثابت قدم است.

السنوار را یکی از طراحان عملیات ۷ اکتبر (۱۵ مهر) علیه رژیم صهیونیستی می‌دانند. وی ۲۵ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت به سر برد و طی عملیات مبادله زندانیان میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی آزاد شد.

اسماعیل هنیه، رهبر شهید حماس و مذاکره‌کننده ارشد این گروه در میانه مذاکرات صلح میان این جنبش و رژیم صهیونیستی، حدود ساعت ۲ نیمه شب چهارشنبه گذشته در تهران توسط عوامل رژیم صهیونیستی شهید شد.

شهید هنیه که برای مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور به ایران آمده بود، در یکی از اقامتگاه‌ها در شمال تهران مستقر شده بود و با اصابت پرتابه‌ای به محل اقامتش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته