دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 12:58
المپیک پاریس| به روز رسانی

نعمت زاده در یک قدمی فینال باخت/ آقامیرزایی و نبی رضایی حذف شدند/ صعود مهمدی و اسماعیلی به نیمه نهایی

نعمت زاده در یک قدمی فینال باخت  آقامیرزایی و نبی رضایی حذف شدند  صعود مهمدی و اسماعیلی به نیمه نهایی
تکواندوکار بانوی کشورمان در یک قدمی فینال به حریف چینی باخت و راهی رده بندی شد.
کد خبر : 926365

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دوازدهمین روز از رقابت های المپیک پاریس در3 رشته  قایقرانی، تکواندو و کشتی فرنگی برای 6 نماینده کشورمان پیگیری می شود.

قایقرانی

مسابقات قایقرانی آبهای آرام المپیک پاریس که از روز گذشته در استادیوم دریایی ورس سور مارنه آغاز شده بود، ظهر امروز با رقابت اولین نماینده کشورمان ادامه پیدا کرد. 

*علی آقامیرزایی در دور مقدماتی کایاک تک‌نفره 1000 متر در گروه پنجم با رقبایی از اسپانیا، بلژیک، آلمان، فرانسه و مجارستان که همگی از مدال‌آوران المپیک و قهرمانی جهان هستند، با زمان 3:36.58 در جایگاه ششم قرار گرفت و به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد. در این رقابت نمایندگان مجارستان، آلمان و اسپانیا اول تا سوم شدند. آقامیرزایی در ادامه رقابت خود به رغم تلاشی دیدنی از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کایاک تک‌نفره 1000 متر آبهای آرام المپیک پاریس بازماند.در این گروه نمایندگان اروگوئه و فرانسه به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند.

محمدنبی رضایی، نماینده ٢۵ ساله قایقرانی ایران در مرحله مقدماتی در گروه ۵ مسابقات کانو تک نفره ١٠٠٠ متر مردان با ثبت زمان ۴ دقیقه و ١٠ ثانیه رتبه چهارم را کسب کرد و به یک چهارم نهایی راه یافت.محمدنبی رضایی به رغم تلاشی قابل توجه از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کانوی تک‌نفره 1000 متر آبهای آرام المپیک پاریس بازماند.

کشتی فرنگی

*در وزن 87 کیلوگرم علیرضا مهمدی در دور نخست در یک کشتی بسیار زیبا و با نتیجه 9 بر صفر کارلوس مونوز جارامیلو از کلمبیا را مغلوب کرد.علیرضا مهمدی مقابل آرکادیوز کولینیچ از لهستان با نتیجه 10 بر 1 به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

* در وزن 67 کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر اسحاق قایو از الجزایر را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر از سد لوئیس اورتا سانچز قهرمان جهان و المپیک از کوبا گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله به مصاف اسلاویک گالستیان از ارمنستان می رود.

تکواندو

رقابت‌های تکواندو المپیک با دو وزن ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- مردان برگزار شد که در بخش زنان، مبینا نعمت زاده نماینده ایران در دیدار نخست به مصاف تاو میشل از لسوتو رفت. نعمت زاده در این دیدار با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. 

تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با شکست حریف اسپانیایی ‌و خلق یک شگفتی راهی نیمه نهایی شد. 

دختر ۱۹ ساله تکواندو ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سروز ایگلسیاز آدریانا از اسپانیا رفت و با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید و دست به کار بزرگی زد.

او در دیدار نیمه نهایی بازی‌های المپیک مقابل حریف چینی باخت و به رده بندی رفت. 
مبینا نعمت زاده در این دیدار با نتیجه دو بر صفر شکست خورد به این ترتیب که در راند اول چهار بر یک باخت و راند دوم را هم با نتیجه ۵ بر ۲ واگذار کرد. 
دختر تکواندوکار ایران باید در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته