دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 12:42
المپیک پاریس

بالاخره چراغ مدال کاروان ایران روشن شد/ نشان برنز بر گردن امین میرزازاده

بالاخره چراغ مدال کاروان ایران روشن شد  نشان برنز بر گردن امین میرزازاده
سرانجام بعد از یازده روز انتظار چراغ کاروان ایران با مدال برنز کشتی گیر سنگین وزن کشورمان روشن شد.
کد خبر : 926130

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روز یازدهم رقابت های المپیک پاریس در دو رشته و با 5 نماینده پیگیری شد.

کشتی فرنگی

روز دوم رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی پیگیری شد که امین میرزازاده با پیروزی در دیدار رده‌بندی وزن ۱۳۰ کیلوگرم اولین مدال کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۱۶ نفر حضور داشتند، امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد آدام کون از آمریکا گذشت و راهی مرحله بعد شد، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میخایین لوپز، دارنده مدال‌های طلای المپیک و جهان از کوبا شد که با حضور حریفش در فینال راهی گروه شانس مجدد شد تا برای کسب مدال برنز مبارزه کند. 
میرزازاده در این مرحله به راحتی و پیش از پایان تایم اول با نتیجه ۹ بر صفر لی از کره‌جنوبی را شکست داد و راهی دیدار رده‌بندی شد. 
وی امشب برای کسب مدال برنز به مصاف صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل جمهوری آذربایجان رفت که با پیروزی ۴ بر صفر به مدال برنز دست یافت.

*مهدی محسن زاده فرنگی کار ۶۰ کیلوگرم ایران در شانس مجدد با نتیجه ۰- ۱۰ مقابل حریف کوبایی به برتری رسید.مهدی محسن‌نژاد در رده‌بندی وزن 60 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس مقابل ژولامان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و به مقام پنجم رسید.

* امین کاویانی‌نژاد در یک‌چهارم وزن 77 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس مقابل میان مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان با نتیجه 3 بر صفر  شکست خورد و به نیمه نهایی نرسید.

*در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس مسابقات نیمه‌نهایی ۲ وزن دوم از ساعت ۱۸:۱۵ امروز به وقت محلی (۱۹:۴۵ به وقت تهران) پیگیری شد و امین کاویانی‌نژاد باتوجه به شکست حریف از گردونه مسابقات  وزن ۷۷ کیلوگرم حذف شد.

*محمدهادی ساروی در یک‌هشتم وزن 97 کیلوگرم مقابل پاتریک رائو از آمریکا با نتیجه 10 بر یک به برتری رسید و راهی یک‌چهارم شد.وی مقابل اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

هادی ساروی با برتری۶-۰ مقابل محمد جبر از مصر به فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات المپیک رسید. ساروی فرداشب در دیدار فینال به مصاف آرتور الکسانیان می‌رود.



سنگ نوردی

رضا علیپور با ثبت زمان ۵:۰۶ در مرحله رکوردگیری سنگ‌نوردی سرعت، بین ۱۴ ورزشکار رتبه ششم را کسب کرد. او باید در رقابت حذفی با نفر یازدهم رقابت کند. در دور اول، سنگنورد اندونزی با زمان ۴.۷۹ رکورد جهان و المپیک را شکست و در رده اول قرار گرفت.

رضا علیپور در مرحله حذفی مسابقات سنگ‌نوردی مقابل جولیان دیوید از نیوزلند با ثبت زمان 5.26 شکست خورد ولی با زمان بهتر نسبت به نفرات بازنده جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را کسب کرد.

مرحله یک‌چهارم نهایی روز پنج‌شنبه و از ساعت ۱۴:۰۵ به وقت تهران آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته