دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 09:52
کارشناس تنیس روی میز در گفت وگو با آنا:

شهسواری در فضایی مانند جهنم مسابقه داشت/ بازیکن ذخیره فوتبال 50 میلیارد می گیرد اما بودجه تنیس روی میز 2 میلیارد تومان است!

شهسواری در فضایی مانند جهنم مسابقه داشت  بازیکن ذخیره فوتبال 50 میلیارد می گیرد اما بودجه تنیس روی میز 2 میلیارد تومان است!
کارشناس تنیس روی میز گفت: مسابقه ندا شهسواری با وجود هزاران هوادار رقیب در فضایی مانند جهنم بود.
کد خبر : 925260

نادر شاملو در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد ملی پوشان تنیس روی میز ایران در المپیک پاریس گفت: فضای المپیک به شدت سخت و طاقت فرسا است. حساسیت کشور ها روی المپیک بسیار بالا است. با سرمایه گذاری های طولانی مدتی که کشور ها انجام می دهند، نتیجه گیری سخت و دشوار می شود. اگر نسبت به امکانات کشور در نظر بگیریم، بچه ها عملکرد بدی نداشتند. 

 رنکینگ ورزشکار بالا باشد قرعه اش آسان تر خواهد بود

وی افزود: اگر ما در یک سال در ۲۰ تا ۳۰ تورنمنت دنیا شرکت نکنیم از سیستم رنکینگ جهانی عقب می مانیم. وقتی از این سیستم عقب بیفتیم، قرعه ای که برای ورزشکاران رخ می دهد قرعه های خیلی سختی خواهد بود. چون بودجه لازم را نمی توانیم مهیا کنیم تا ورزشکاران را به تورنمنت های مختلف اعزام کنیم، رنک ورزشکارانمان بالا نخواهد بود. حریف نوشاد کم سن و سال بود اما تجربه بسیار زیادی داشت. حضور در لیگ های معتبر دنیا و مسابقات مختلف باعث شده است که برخلاف سن کم، تجربه بسیار داشته باشد. نوشاد می توانست برنده بازی شود. برادران عالمیان و شهسواری کم تجربه نبودند. وزارت ورزش باید نگاه ویژه ای به تنیس روی میز داشته باشد. درسال گذشته فدراسیون تنیس روی میز نتایج بسیار خوبی کسب کرد و توسط نوشاد عالمیان سوم آسیا شد. با این ارقام دلار، طبیعتاً نمی توانیم در همه تورنمنت های جهان شرکت کنیم چراکه هزینه بسیار زیادی می خواهد که از عهده فدراسیون خارج است.

شهسواری در فضایی مانند جهنم مسابقه داشت/ بازیکن ذخیره فوتبال 50 میلیارد می گیرد اما بودجه تنیس روی میز 2 میلیارد تومان است!

شهسواری در فضایی مانند جهنم مسابقه داشت

شاملو در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکاران می توانستند بهتر عمل کنند یا خیر پاسخ داد: حریف شهسواری نماینده کشور میزبان بود.  حدود چندین هزار هوادار پاریس در سالن مسابقه حضور داشت و فضای مسابقه را برای شهسواری مانند جهنم کرده بود. یک بازیکن ۱۸ ساله به قدری در تورنمنت های مختلف جهانی شرکت کرده که دیگر چیزی به نام استرس برای او وجود خارجی ندارد. یک بازیکن ذخیره در فوتبال ۵۰ میلیارد پول می گیرد، اما بودجه فدراسیون تنیس روی میز در سال ۱۴۰۲ کلا ۲ میلیارد تومان بود. این موضوع اصلا با سیستم قهرمانی همخوانی ندارد. یک اردوی ساده برای فدراسیون ۲۰۰ میلیون هزینه دارد. بچه های ما بسیار توانمند هستند. نیما به بازیکنی باخت که چند وقت پیش او را ۳ بر ۲ شکست داده بود. در این یک ماه نمی دانم چه کرده بود که توانست مقابل نیما پیروز شود.

وزارت ورزش بر اساس عملکرد ورزش ها بودجه اختصاص دهد

او در پایان خاطر نشان کرد: اینکه توانستیم سه بازیکن در المپیک داشته باشیم، نتیجه بدی نیست. از لحاظ کمی و کیفی نتیجه خوبی بود. نوجوانان ما در آسیا دوم شدند و این نشان می دهد که پشتوانه خوبی داریم چراکه آسیا مهد تنیس روی میز است. اینکه بتوانیم از این استعداد ها در المپیک های بعدی استفاده کنیم، نیازمند یک برنامه ریزی چند ساله دارد. وزارت ورزش باید یک نیم نگاهی به ورزش های دیگر نیز داشته باشد. ما فقط به فوتبال اکتفا کردیم و نتیجه هم نمی گیریم. قراردارد ورزشکاران تنیس روی میز ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون است،اما ارقام فوتبال میلیاردی است. یک نفر باید به این موضوع ورود کند. دوازده سال پیش حریف نوشاد یک‌ جوان ۱۲ ساله بود که در چین برای قهرمانی آسیا مسابقه می داد. نتیجه آن اعتماد را در این المپیک گرفتند. همیشه از جوان گرایی می ترسیم. اینکه تیم والیبال در المپیک نیست دردناک است. وزرات ورزش باید بر اساس عملکرد تیم های ملی به آنها بودجه اختصاص دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته