دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 12:00

مهدوی: هواداران پرسپولیس به گاریدو فرصت دهند/ استقلال با نکونام مدعی قهرمانی است

مهدوی: هواداران پرسپولیس به گاریدو فرصت دهند  استقلال با نکونام مدعی قهرمانی است
بازیکن سابق تیم ملی گفت: هواداران پرسپولیس به گاریدو زمان بدهند تا بتواند به شناخت کافی برسد.
کد خبر : 926023

محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد تیم‌های مدعی در فصل نقل و انتقالات پیش از شروع لیگ برتر اظهار کرد: بدون تردید همه طرفداران لیگ برتر به این باور رسیده‌اند که هر فصل چند تیم مدعی قهرمانی هستند و تیم دیگری نمی‌تواند شانه به شانه آنها حرکت کند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور این فصل هم مدعی هستند و طبیعتاً در رقابت با یکدیگر خواهند بود. موفقیت پرسپولیس در سال‌های اخیر بیش از سه مدعی دیگر بوده ولی هر فصل داستان خودش را دارد و نمی‌توان از حالا گفت کدام تیم بخت اصلی قهرمانی است.

پرسپولیس شخصیت قهرمانی دارد

وی ادامه داد: روی کاغذ نمی‌شود گفت کدام تیم مدعی در فصل نقل و انتقالات بهتر عمل کرده، باید مسابقات شروع شود و چندین هفته بگذرد تا بتوان گفت کدام تیم در یارگیری بهتر عمل کرده، بار‌ها پیش آمده بازیکنان مطرحی در تیم‌های مختلف به خصوص استقلال و پرسپولیس نتوانسته‌اند عملکردی را که مورد انتظار بوده داشته باشند؛ بنابراین تا زمانی که بازی‌ها را نبینیم امکان قضاوت نیست. تا اینجا پرسپولیس به رغم آنکه چند بازیکن اصلی خود را از دست داده ولی جایگزین‌های بسیار خوبی آورده و از آنجایی که این تیم شخصیت قهرمانی دارد، حتما با جایگزینی خوبی که انجام داده توانایی آن را دارد تا بازی‌های بسیار خوبی به نمایش بگذارد. گاریدو هم به عنوان سرمربی پرسپولیس، اولین تجربه خود را در فوتبال باشگاهی ایران تجربه می‌کند و حتماً شاهد عملکرد خوبی از سوی او خواهیم بود، البته هواداران پرسپولیس به این مربی اسپانیایی زمان بدهند تا بتواند به شناخت کافی برسد و تفکرات تاکتیکی‌اش را در تیم پیاده کند.

استقلال مدعی مهمی می‌شود

بازیکن سابق سرخابی خاطرنشان کرد: جواد نکونام فصل گذشته تلاش زیادی کرد تا با استقلال قهرمان شود، اما در هفته‌های پایانی عقب افتاد و در هفته اخر با اینکه تیمش شانس قهرمانی داشت، اما در نهایت نایب قهرمان شد. این فصل نکونام ترجیح داده تا سکوت کند و تمرکزش را روی تیمش بگذارد. بازیکنان خوبی هم به تیم اضافه شده‌اند و با توجه به اینکه هماهنگی میان بازیکنان تیم وجود دارد، به احتمال زیاد شاهد بازی‌های خوبی از استقلال خواهیم بود و این تیم مدعی مهمی می‌شود. تراکتور خرید‌های بسیار خوبی داشته و دراگان اسکوچیچ هم به عنوان سرمربی در اختیار دارد. تراکتور در فصول اخیر در نقل و انتقالات پر سر و صدا بوده، این فصل هم با همان روش عمل کرده، مسئله مهم در این فصل استفاده از سرمربی سابق تیم ملی است که ایران را به جام جهانی رساند. سپاهان هم مطابق معمول در نقل و انتقالات پر تلاش بوده و جدایی رضاییان، مغانلو، احمدزاده و نورافکن مهم است، اما خرید‌های زیادی داشته و بیشتر رو به جوانگرایی بوده، قطعاً سپاهان با مورایس یک مدعی خواهد بود.

جای سوال دارد چرا برای آماده سازی ورزشگاه ها زودتر اقدام نشده است

مهدوی در خصوص اینکه استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند در سه هفته ابتدایی لیگ برتر در تهران میزبان رقبای خود باشند، تصریح کرد: جای سوال دارد که چطور زودتر اقدام‌های لازم برای استانداردسازی ورزشگاه‌های آزادی و تختی اجرایی نشد. ورزشگاه آزادی که فصل گذشته هم مشکلات زیادی داشت و مشخص بود نیاز به رسیدگی بیشتری در زمان مقتضی دارد. ورزشگاه تختی هم که مدت زیادی بلا استفاده بود و می‌شد از سال گذشته برای رفع ایراد‌های آن کار را شروع کرد نه اینکه زمان از دست برود. این موضوع در مورد ورزشگاه شهر قدس هم وجود داشت. به نظرم رسیدگی لازم به ورزشگاه‌ها نمی‌شود و وقتی ورزشگاه آزادی به خاطر برگزاری مسابقات امکان بازسازی نداشت دیگر ورزشگاه‌های تهران آماده می‌شد تا استقلال و پرسپولیس برای میزبانی به مشکل نخورند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته