دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لزوم آشنایی دانشجویان فعال نشریات باسواد رسانه‌ای

لزوم آشنایی دانشجویان فعال نشریات باسواد رسانه‌ای
مدیرکل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن اشاره به وقایع این‌روز‌ها در غزه و جنایات و ترور رژیم صهیونیستی گفت: وظیفه فعالان نشریات دانشجویی آشنا بودن با فضای مدیریت رسانه‌ای در دنیاست.
کد خبر : 926267

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی بادپا در مراسم آغازین بیست و یکمین دوره انتخابات نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: در زمانه‌ای زیست می‌کنیم که باید از یک طرف شاهد جنایات یک رژیم آپارتاید و خونخوار باشیم که از کشتار زنان و کودکان ابایی ندارد و از طرف دیگر شاهد خوش رقصی رسانه‌ای در جهان برای پوشاندن این جرم و جنایت باشیم. این امر وظیفه ما و به خصوص فعالان رسانه را بیش از پیش می‌کند.

وی افزود: به شهادت رساندن ۴۰ هزار نفر، ترور مذموم و جنایات وحشیانه در غزه همچنین ترور شهید هنیه را به جد محکوم می‌کنیم. نکته مهم وارونه نمایی اتفاقات به مردم دنیا است که از مهمترین کنش‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی است و رسانه در آن جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند.

بادپا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: خوب است توجهی کنیم به پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان و اساتید امریکا و اروپا که پیام عمیق و حکیمانه‌ای بود، ایشان فرمودند: «رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین به کار گرفت و بی‌اعتنا به همه ارزش‌های وجدانی و انسانی و دینی، روزبه‌روز بر بی‌رحمی و ترور و سرکوبگری افزود. دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.»

مدیرکل پشیتبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در فضای مجازی که امروز عنصر جدا نشدنی از زندگی انسان هاست این سیاست بیشتر نمود دارد. آن‌ها عملا رسانه را مدیریت می‌کنند تا اخبار دقیق و کشتار انسان‌های مظلوم و بی دفاع دیده نشود. همین کشتار مسلمانان پاراچنار را ببینید که با چه شدتی در حال سانسور توسط رسانه‌های غربی است.

بادپا با تاکید بر حضور فعالان نشریات دانشجویی و تربیت نسل جوان رسانه‌ای اذعان داشت: وظیفه فعالان نشریات دانشجویی آشنا بودن با فضای مدیریت رسانه‌ای در دنیاست. سواد رسانه و آشنایی با نظام رسانه‌ای دنیا، برجسته کردن برخی اخبار و تقلیل دادن یا پوشاندن اخباری دیگر، مدیریت افکار عمومی با اخبار جعلی و دروغ است. باید با تبیینی جهادی واقعیات را برای جوان و دانشجو بازگو کرد و این سیاست‌های مزورانه را برای مردم آشکار ساخت و از دانشجو بویژه نخبگان فرهنگی و اجتماعی و فعالین نشریات دانشجویی همین انتظار وجود دارد.

در ادامه این نشست رقیه نعمتی کارشناس نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه گزارشی از فرآیند ثبت نام و برگزاری انتخابات نمایندگان دانشجویی شورای ناظر بر نشریات دانشجویی پرداخته و مرتضی درخشان از فعالان رسانه‌ای به بررسی موضوع روایتگری در رسانه‌ها برای دانشجویان پرداخت.

پس از برگزاری انتخابات و پایان فرایند آن، دو نفر از اعضای شرکت کننده، به عنوان نمایندگان دانشجویی شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم انتخاب خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته