دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1403 - 12:04

مطالبه‌گری صحیح و منصفانه دستاورد‌ رسانه‌هاست

مطالبه‌گری صحیح و منصفانه دستاورد‌ رسانه‌هاست
فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی عنوان کرد: نهادینه شدن مطالبه‌گری صحیح و منصفانه در سطح شهرستان ممسنی از دستاورد‌های خوب رسانه‌هاست.
کد خبر : 926166

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل دفتر فرماندهی انتظامی شهرستان ممسنی برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی در این آیین اظهار کرد: خبرنگاران عاشق کارشان هستند و با عشق، شوق و ذوق کار می‌کنند و در مدتی که در شهرستان ممسنی حضور داشته‌ام و سایت‌های خبری را رصد کرده‌ایم، از هفته خبرنگار سال قبل تا امروز، اکثریت خبرنگاران مؤلفه‌ها و شاخصه‌هایی که رسالت یک خبرنگار واقعی است را سرلوحه کار خود قرار داده و در مقایسه با سال گذشته در بیشتر موارد نمره‌ خبرنگاران نسبت به استاندار‌ها بالا بوده است.

محمد نیکبخت با اشاره به رخداد‌های مختلف و ورود به‌موقع خبرنگاران افزود: انتشار برخی رخداد‌ها و حوادث به‌عنوان یک خبر تلقی می‌شود، اما اگر عمقی به اخبار مهم نگاه کنیم انتشار این موضوعات، نوعی آگاهی‌بخشی به جامعه و تلنگری به مردم است که از این حوادث درس می‌گیرند که در تکرار این موضوع بازدارندگی دارد.

وی با قدردانی از تعامل رسانه‌ها با پلیس و حذر کردن از انتشار مطالب حاشیه‌ساز که امنیت روانی جامعه را برهم می‌زند، ادامه داد: موضوعات امنیت و احساس امنیت در جامعه مورد توجه پلیس قرار دارد و فراجا این دو مؤلفه را در حوزه‌ اجتماعی فراجا براساس آمار مورد سنجش قرار داد که به اذعان قاطبه‌ مردم امنیت و احساس امنیت خوب در سطح شهرستان ممسنی ملموس است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با تأکید بر نیاز به تعامل بیش از پیش پلیس و رسانه‌ها گفت: زمانی که رسانه تهدیداتی که ممکن است در آینده دامنگیر خانواده‌ها شود را اطلاع‌رسانی می‌کند کمک بزرگی به نیروی انتظامی برای پیشگیری از اتفاقات ناشی از این تهدید می‌کند، به‌عنوان مثال در موضوع سرقت، جرائم خرد و آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش این موارد و سایر موارد مشابه بوده‌ایم.

نیکبخت بیان کرد: نهادینه شدن مطالبه‌گری صحیح و منصفانه در سطح شهرستان ممسنی از دستاورد‌های خوب رسانه‌هاست؛ هرچند انتظار داریم مسئولان نسبت به رفع مشکلات مردم پیشتاز باشند.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: مدیریت ناهنجاری‌ها و چالش‌های اجتماعی مهم‌ترین مؤلفه در کاهش آسیب‌های اجتماعی است؛ به عنوان مثال ساماندهی معتادین شهرستان ممسنی نیاز به هزینه‌ بالایی ندارد) در کاهش جرائم اجتماعی مؤثر خواهد بود که در این باره شهرستان ممسنی در استان فارس رتبه نخست جمع‌آوری معتادین را بعد از شهر شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی به همراه عبدالمناف رضایی معاون اجتماعی نیروی انتظامی ممسنی ضمن پاسخ به سؤال خبرنگاران در حوزه‌های مختلف با اهدای لوح سپاس و هدیه از خبرنگاران فعال شهرستان ممسنی ازجمله خبرنگار خبرگزاری آنا تجلیل کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته