دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 10:23
آنا گزارش می‌دهد؛

سرگردانی زائران اربعین برای خرید بلیت قطار و هواپیما

سرگردانی زائران اربعین برای خرید بلیت قطار و هواپیما
امسال نیز با سیاست تسهیل سفر برای زائران اربعین ۱۴۰۳، عرضه بلیت قطار و هواپیما آغاز شد؛ اما با وجود وعده دولت در راستای عرضه بلیت قطار و هواپیما با نرخ مصوب، متقاضیان خرید بلیت به مقصد شهر‌های مرزی، کربلا و نجف همچنان با مشکل مواجه هستند.
کد خبر : 926163

به گزارش خبرنگارگروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، با نزدیک شدن به موعد راهپیمایی اربعین بحث نقل و انتقال زائران مانند سال‌های گذشته به عنوان چالشی برای مدیران مطرح شده و امسال نیز برنامه ریزی‌هایی برای انتقال زائران به مرز‌های ایران و همچنین سهولت تردد برای این حرکت عظیم انجام شد.

امسال نیز با سیاست تسهیل سفر برای زائران اربعین ۱۴۰۳، عرضه بلیت قطار، هواپیما آغاز شد؛ اما با وجود وعده دولت تاکنون بلیت قطار و هواپیما نرخ مصوب به مقصد شهر‌های مرزی، کربلا و نجف عرضه نشده است.

در همین راستا مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خبر از اختصاص ۱۰۰ رام قطار با بیش از ۶۰۰ هزار صندلی ظرفیت برای انتقال زائران خبر داد و قرار بر پیش فروش این بلیت ها از ساعت ۹ صبح دوشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ شد. مطابق اعلام مدیر عامل راه آهن پیش فروش بلیت قطار‌های قرار بود از طریق ۲۵ سکوی اینترنتی انجام شود.

مدیر عامل راه آهن از حرکت قطار‌های فوق العاده از مشهد به کرمانشاه، تهران به کرمانشاه، مشهد به اهواز و مشهد به خرمشهر نیز خبر داده بود؛ اما اکنون در یکی از معروف‌ترین سایت‌های عرضه بلیت هیچ ظرفیتی برای قطار ترکیبی تهران کربلا مشاهده نمی‌شود.

بلیط‌های اربعین چه شد؟

در همین سایت نیز هیچ قطاری از مبدأ تهران به کرمانشاه در هیچ تاریخی وجود ندارد. در سایت‌های رجا و سامانه فروش بلیت سایت راه آهن جمهوری اسلامی نیز هیچ ظرفیتی مشاهده نمی‌شود.

بلیط‌های اربعین چه شد؟

بلیط‌های اربعین چه شد؟

 

هواپیمایی ها هم هنوز پای کار نیامده اند!

امسال نیز ناوگان حمل و نقل هوایی نیز سهمی از این حرکت عظیم را بر عهده گرفته است؛ در همین راستا قبل تر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت رفت و برگشت تهران ـ نجف در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا ۹ شهریور ۱۰ میلیون تومان است. هزینه بلیت رفت و برگشت مشهد ـ نجف نیز در همین بازه زمانی ۱۲ میلیون تومان است.

همچنین به‌رغم اینکه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ارائه بلیت های هواپیما برای سفر اربعین از ۱۳ مرداد ماه داده بود و تصریح شده بود که دو شرکت تاکنون به عرضه بلیت هواپیما از تهران به نجف و بغداد با قیمت مصوب اقدام کرده اند؛ اکنون هیچ خبری از فروش بلیت هواپیما نیست.

بلیط‌های اربعین چه شد؟

در خبر منصوب به دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح شده بود که باقی شرکت‌های دارای مجوز نیز به مرور عرضه بلیت هواپیما برای سفر اربعین را آغاز خواهند کرد، اما هم اکنون بلیت های موجود در یکی از سایت‌های معروف فروش بلیت با ارقامی بسیار بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

بلیط‌های اربعین چه شد؟

حالا سوال اینجاست، بلیت های حمل و نقل عمومی برای بزرگترین رویداد مذهبی شیعیان چگونه یک‌شبه ناپدید شدند و مسئول نظارت و رسیدگی کیست؟

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر
هلدینگ شایسته