دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در انتشارات شهید کاظمی؛

جلد ششم «تبار انحراف» منتشر شد

جلد ششم «تبار انحراف» منتشر شد
جلد ششم از مجموعه تبار انحراف به قلم سید محمدمهدی حسین پور و مجتبی رضایی آدریانی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
کد خبر : 926128

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «تبار انحراف» پژوهشی در جریان‌شناسی انحرافات تاریخی قوم یهود است. انحرافی که آسیب‌های جدی را به ادیان الهی و جامعه بشریت وارد کرده و هنوز هم انسان‌های زیادی در ابعاد مختلف در حال آسیب دیدن از قوم‌یهود هستند. جلد ششم از مجموعه «تبار انحراف» توسط سید محمدمهدی حسین پور و مجتبی رضایی آدریانی و تحت اشراف حجت¬الاسلام طائب به¬تازگی نوشته شده است. نویسندگان در این جلد، تبارشناسی نفوذ یهود در اسلام در دوران امامت باقرعلیه‌السلام و ابتدای امامت امام صادق علیه‌السلام تا پایان پادشاهی امویان را مورد بررسی قرار داده¬اند.

در جلد پنجم از مجموعه تبار انحراف، به دوران امامت بیست‌وپنج ساله امام سجاد علیه‌السلام و زمینه‌سازی ایشان برای شکل‌گیری حوزه علمی اهل‌بیت علیهم‌السلام پرداخته شد. این فضا در زمان امامت امام باقر علیه‌السلام به بار نشست و آن حضرت توانست با جذب نیرو‌های مستعد، یک حوزه علمی قوی براساس معارف اسلام ناب تشکیل دهد که نتیجه آن، هویت‌بخشی دوباره به جامعه شیعی و شتاب گرفتن رشد آن در جامعه بود.

اما در جلد ششم از مجموعه «تبار انحراف»، مخاطب با دوران امامت امام باقر علیه‌السلام آشنا می‌شود. ایشان توانسته بود نیرو‌های فراوانی را به خود جذب کند. نیرو‌هایی که هرچند بیشتر آنها اهل کوفه بودند؛ ولی از سایر نقاط نیز کم و بیش، افرادی حضور داشتند. هرچند تعداد یاران حضرت در مکه همچنان بسیار اندک بود؛ ولی در میان ساکنان منطقه خراسان، سیستان، و حتی آفریقا نیز نامشان به چشم می‌خورد. این شیعیان از هر فرصتی برای ملاقات با امام و بهره‌بردن از ایشان استفاده می‌کردند.

از برخی گزارش‌های تاریخی این نتیجه به دست می‌آید که امام باقر علیه‌السلام مرجعیت علمی پیدا کرد بود و در مسجدالنبی برای خود مجلس درس داشت. مرجعیت علمی حضرت چنان بود که حتی سران سایر فرقه‌ها نیز به مجلس حضرت رفت‌وآمد داشتند و پاسخ پرسش‌های خود را از آن حضرت جویا می‌شدند.

در بخش‌های دیگری از جلد ششم از مجموعه تبار انحراف، به مراجعه‌های پی‌در‌پی حکم بن عتیبه و همچنین مراجعه‌های برخی از سران خوارج و حسن بصری و نافع _ برده عمر بن خطاب _ و سالم _ نوه عمر بن خطاب _ اشاره شده است. گذشته از آن می‌توان به پرسش¬های متعدد عمرو بن عبید از آن حضرت و چهارهزار پرسشی که عمرو بن ذرّ قصه‌گو و ابن قیس ماصر و صلت بن بهرام آماده کرده بودند تا در طیّ سی روز از امام باقر علیه‌السلام بپرسند و پرسش‌های طاووس یمانی و پاسخ‌های امام اشاره داشت.

در بخشی از این کتاب آمده است: «با مرگ مروان حمار طومار پادشاهی یهودیان اموی در هم پیچیده شد و زندگی سراسر فتنه و تباهی آنها به پایان رسید. براساس روایات موجود در منابع غیر شیعی، رسول خدا صلوات‌الله‌علیه، سال‌ها پیش از به پادشاهی رسیدن این سلسله شیطانی و یهودی، خبر‌های فراوانی پیرامون آنها به امت خود داده بود؛ اما با تمام این اوصاف باز شاهد آن هستیم که در فضای غیرشیعه و حتی در میان بزرگان آنها، تلاش‌هایی برای قداست بخشیدن به این «درخت نفرین شده» و منافقان یهودی صورت گرفته است!

«تبار انحراف ۶» در ۲۴۰ صفحه در قطع رقعی با شمارگان هزار نسخه و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته