دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان

بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان
حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.
کد خبر : 925948

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هدف شناخت نیاز‌های فکری و معرفتی ضروری و تهیه طرح‌های لازم برای فعالیت اندیشمندان و نخبگان کشور و به کارگیری امکانات پژوهشی برای توسعه فناوری در سطح عموم جامعه از دستاورد‌های پارک علم و فناوری خراسان بازدید کرد.

استاد عبدالحسین خسروپناه، ضمن بازدید از فضای پارک خراسان و بازدید از خط تولید شرکت آهار گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع عالی سیاستگذاری، تعیین خط مشی، تصمیم‌گیری و هماهنگی و هدایت امور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام محسوب می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در سال‌های اخیر مصوبه راهکار‌های جذب، نگهداشت، تعامل مؤثر و بازگشت نخبگان به تصویب رسیده و در آن تأکید بر طراحی برنامه‌های ویژه برای توسعه کسب و کار‌های جدید و پیشبرد فناوری‌های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت نخبگان، متخصصان و کارآفرینان شده است.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان دارای ظرفیت‌های خوبی است و می‌تواند نمونه کشوری برای طراحی برنامه حمایت از فناوران در به کارگیری نخبگان در طرح‌های ملی باشد.
در این نشست علی اسماعیلی رئیس پارک علم و فناوری خراسان، با شاره بر رسالت پارک‌های علم و فناوری در کشور گفت: پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا با هدف کلی توسعه فناوری و کسب‌وکار‌های دانش‌محور تشکیل شده‌اند. امروزه پارک‌های نقش بسیار عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان افزود: یکی از دغدغه‌های مهم ما مهاجرت نخبگان و فناوران است. نخبگان سرمایه‌های انسانی و اصلی‌ترین عامل رشد و توسعه کشور هستند.
اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه بعد از طرح ریزی قانون جهش دانش‌بنیان اقدامات خوبی در جهت حمایت از فناوران و نخبگان کشور صورت گرفت که این باعث ایجاد دلگرمی و انگیزه برای جوانان شد.

وی تصریح کرد: هدف ما بر این است علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین در یک محیط اقتصادی، بستر لازم را جهت انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحد‌های صنعتی به بازار‌های جهانی را فراهم نماییم.
شایان ذکر است در ادامه این دیدار که با حضور معاونین پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد به بیان اقدامات و دستاورد‌های اخیر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک خراسان پرداخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته