دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 925937

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

جهان بین در ابتدای این جلسه با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، بحمدالله به خوبی برگزار شد. در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال در کشور ما شاهد مشارکت ۲۴ درصدی بودیم. متاسفانه کمترین میزان مشارکت در گروه‌های سنی برای همین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال است که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نیز مشارکت کمی داشتند. این در حالی است که این عدد در دانشگاه آزاد اسلامی ۴۷.۳ بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دور دوم نیز آمار مشارکت در انتخابات برای گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال در کشور ۳۹.۹ درصد بوده، در حالی که مشارکت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دوره دوم ۵۱.۳ درصد بوده است که این آمار کاملاً معنادار و نشان از فهم و کار فرهنگی درست در این دانشگاه دارد. ما در چند سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسیدیم که ارتباط با گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال، قطع یا مختل شده است به نحوی که حتی طبق آمار‌ها این گروه سنی کمترین حضور را در هیأت مذهبی دارند. در همین راستا در سال ۱۴۰۲ دکتر طهرانچی بیانیه‌ای تحت عنوان رسالت تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه تدوین و ابلاغ کردند که بحث مهم آن این بود که باید این نسل را برای کنشگری اجتماعی آماده کنیم.

جهان بین با بیان اینکه ما به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم با همان روش‌های معمول فرهنگی پیش برویم، کاری پیش نمی‌رود، گفت: به همین دلیل رویه را تغییر دادیم و یکی از کار‌های مهم که در این زمینه کردیم، استفاده از اثرگذاری استادان به عنوان مؤثرترین قطب اثرگذار در دانشگاه تحت عنوان «اساتید همیار فرهنگ» بود. البته کار‌های فرهنگی دیگری از جمله برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و اقدامات ارزشمند تشکل‌های اسلامی و ... نیز در این حوزه موثر بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: ما در شبکه استاد همیار فرهنگ چند هزار استاد داریم. این اساتید با طیف وسیعی از دانشجویان ارتباط دارند و در یک هدفگذاری از «تربیت انسان محترم تا تربیت مؤمن تراز انقلابی» فعالیت می‌کنند. همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی یکی از مباحث بسیار مهم است که امسال چهارمین دوره آن برگزار شد که دانشجویان در آزادانه‌ترین حالت ممکن در خصوص موضوعات مختلف با هم مباحثه می‌کنند. مجموعه این اتفاقات امیدزا باعث شد که مشارکت در انتخابات در دانشگاه آزاد اسلامی عدد بالاتری باشد.

لازم به ذکر است مهندس صالحی آرا و علی مظفری گزارش مفصلی از عملکرد مواکب اربعین سال ۱۴۰۲ ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته