دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مرداد 1403 - 10:28

کشور مالی روابط دیپلماتیک با اوکراین را قطع می‌کند

کشور مالی روابط دیپلماتیک با اوکراین را قطع می‌کند
کشور مالی با متهم کردن اوکراین به همدستی با شورشیان این کشور آفریقایی، از تصمیم برای قطع روابط با کی‌یف خبر داد.
کد خبر : 925899

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مقام‌های کشور مالی با اشاره به دخالت اوکراین در امور داخلی این کشور آفریقایی و «کمک به گروه‌های تروریستی مستقر در شمال مالی» اعلام کردند که روابط دیپلماتیک به اوکراین را قطع خواهند کرد.

 این اقدام کشور مالی در بحبوحه جنجال بر سر حملات اواخر ماه گذشته انجام شد که گروه‌های شورشی و تروریستی سربازان ارتش مالی و شبه‌نظامیان گروه واگنر وابسته به روسیه را هدف قرار دادند.

اواخر ماه گذشته، شورشیان «قوم طوارق» در شمال مالی مدعی شدند که در درگیری با نیرو‌های نظامی مالی دست‌کم ۸۴ نفر از آنها را کشتند و ۴۷ نظامی دیگر را نیز زخمی کردند.

در ۲۹ ژوئیه، «آندری یوسف» سخنگوی آژانس اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) گفت که شورشیان مالی «تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد عملیات علیه جنگ روسیه را انجام دهند.»

حکومت مالی در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که «با شوکی عمیق» از این اظهارات آندری یوسف مطلع شده و اینکه «به دخالت اوکراین در حمله بزدلانه، خائنانه و وحشیانه گروه‌های تروریستی مسلح که منجر به کشته شدن اعضای نیرو‌های دفاعی و امنیتی مالی شد، اعتراف کرده است.»

در همین ارتباط، «سرهنگ عبدالله مایگا، سخنگوی حکومت مالی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مالی روابط دیپلماتیک به اوکراین را به صورت فوری قطع خواهد کرد».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته