دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

تحصیل در مدارس دلاری انگلستان با ضمانت بورسیه مستقیم تحصیلی!/ آیا آموزش و پرورش مطلع است؟

تحصیل در مدارس دلاری انگلستان با ضمانت بورسیه مستقیم تحصیلی!  آیا آموزش و پرورش مطلع است؟
بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ایران مدارس انگلیسی برای پذیرش دانش‌آموزان فعال بوده و شهریه‌های دلاری دریافت می‌کنند و در ازای دریافت شهریه بورسیه مستقیم تحصیلی را وعده می‌دهند.
کد خبر : 925873

گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ این روزها یک آگهی پربازدید و جدید در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ثبت نام در مدرسه انگلیسی دست به دست می‌چرخد که مایه تعجب همگان شده است. براساس مطالب مندرج در این آگهی ثبت نام در مدرسه لندنی از 7 تا 19 ساله‌ها صورت می‌گیرد و لازم نیست دانش‌آموزان دروس آموزش و پرورش ایران را بخوانند! بلکه با ثبت نام در این مدرسه، دانش‌آموز در کشور انگلستان خواهند بود!

اخبار متعدد درباره این مدارس نشان می‌دهد دانش‌آموزان با رقمی سالانه بین حدود ۹ تا ۱۵ هزار دلار (تقریبا معادل ۵۵۰ میلیون تا یک میلیارد تومان) در مقاطع ابتدایی و متوسطه می‌توانند در این مدارس حضور پیدا کنند. همچنین علاوه بر آن ۹۹۵ پوند (معادل حدود ۸۰ میلیون تومان) هزینه گرفتن کد دانش‌آموزی بین‌المللی است که به حساب دولت انگلستان واریز می‌شود.

در این آگهی به نقل از نماینده مدرسه انگلیسی در ایران آمده است که «ساعات تحصیل از ۱۱ صبح تا ۵ عصر به وقت ایران خواهد بود». طبق این گفته‌ها دانش‌آموزان با شرکت در این دوره‌ها از تحصیل در مدارس داخلی و زیر نظر آموزش و پرورش باید انصراف دهند و اگر فردی بخواهد در ساختار مدرسه ایرانی حضور داشته باشد، دیگر حق شرکت در مدارس کمبریج را ندارد.

این شرایط عجیب سبب شد که تا خبرنگار آنا در این باره بررسی و جست‌وجویی داشته باشد و در خلال این جست‌وجوها مشخص شد که شعب مدارس انگلیسی در ایران فقط یک باب نیست، بلکه مدارس متعددی با این رویکرد وجود دارد؛ بنابراین خبرنگار آنا در کسوت فردی که قصد ثبت نام دانش‌آموز خود را در این مدارس دارد با یکی از آن‌ها تماس گرفت و با کارشناس یکی از این مدارس که به گفته خودشان ساختار آموزشی انگلستان را در ایران پیاده می‌کنند، گفت‌وگویی داشت و در این گفت‌وگو درباره شرایط ثبت نام یک کودک پایه هفتم در این مدرسه پرسیده شد.

دانش‌آموزان برای ثبت نام در مدارس انگلیسی ابتدا باید وقت مصاحبه بگیرند

به گفته کارشناس این مدرسه برای پذیرش و ثبت نام ابتدا باید خانواده وقت مصاحبه‌ از مدرسه بگیرد و مدارک دانش آموز را ارسال کند. در صورت تأیید مدارک، مصاحبه‌ای از سمت مدرسه انجام می‌شود که در آن به خانواده‌ها اطلاعاتی از اینکه چگونه می‌توانند پس از اتمام پایه تحصیلی در دانشگاه‌های انگلستان بورسیه تحصیلی بگیرند، داده می‌شود. یک امتحان تعیین سطح نسبتا سخت نیز برای سنجش و ارزیابی دانش‌آموزان گرفته می‌شود. از شروط ثبت نام در این مدرسه این است که حتما زبان انگلیسی فرد خوب باشد یا در مدت کوتاهی زبان انگلیسی خود را تقویت کند.

ساختار آموزشی مدرسه؛ مانند ساختار آموزشی انگلستان

این کارشناس با اشاره به اینکه ساختار آموزشی مدرسه نیز مانند ساختار آموزشی انگلستان است و تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، عنوان کرد: موضوعات درسی و کتاب‌هایی که تدریس می‌شوند نیز همانند سر فصل دروس مدارس انگلستان خواهد بود و پس از آن امتحانات نیز در سفارتخانه انجام می‌شود.

به گفته این فرد، پذیرش این مدرسه از مقطع ابتدایی آغاز می‌شود و شرایط پذیرش دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آسان‌تر و برای پایه‌های بالاتر شرایط پذیرش دشوارتر است و این شرایط سخت‌تر برای پایه‌های ششم به بعد است. البته لازم به ذکر است این مدرسه در پایه دهم پذیرش ندارد.

وی با بیان اینکه کار‌های فوق برنامه نیز در این مدارس انجام می‌شود، ادامه داد: شهریه دانش آموزان در هرترم (سه ماهه) بین 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 800 و در نهایت 3 هزار پوند (حدود ۱۸۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان) است.

کشور انگلستان ساختار آموزشی آنلاین ندارد

به گفته کارشناس این مدرسه انگلیسی؛ تدریس تمامی دروس در این مدرسه به صورت حضوری است. کارشناس این مدرسه مدعی شد پس از اخذ مدرک دیپلم دانش‌آموزان می‌توانند در صورت تمایل در دانشگاه‌های کشور‌های آمریکا و انگلستان تحصیل کنند و به غیر از این دو کشور نیز دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی در دیگر کشورها پذیرش بگیرند.

وی در اظهارات عجیبی عنوان کرد که دانش‌آموزانی که در مدارس ما ثبت‌نام می‌کنند علاوه بر دیپلم انگلستان به آنها مدرک دیپلم ایران نیز داده می‌شود؛ بنابراین دیگر نیاز نیست دانش‌آموز در مدارس ایرانی به تحصیل ادامه دهند و شخصی که دنبال ساختار آموزشی ایران باشد را این مدرسه به هیچ عنوان پذیرش نمی‌کنند.

لازم نیست دروس آموزش و پرورش ایران را بخوانید!

از کارشناس این مدرسه درباره دارابودن مجوز از آموزش و پرورش ایران سوال کردیم که جواب آن‌ها منفی بود. به گفته او آموزش و پرورش ایران با ساختار آموزشی بین الملل کاملاً مخالف است. وی حتی اذعان کرد که ما به دنبال ساختار آموزشی آموزش و پرورش ایران نیستیم. ساختار آموزشی ما، ساختار تحصیلی انگلستان است و این ساختار به هیچ عنوان با ساختار آموزشی ایران مرتبط نیست و اگر در ابتدا متوجه شویم شخصی هدفش یادگیری ساختار آموزشی ایران است را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم.

این اوضاع عجیب باعث شد که خبرنگار آنا سراغ مسئولان آموزش و پرورش برود تا نظر آنها را در این زمینه جویا شود، در اولین فرصت و در حاشیه نشست خبری که حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره وجود مدرسه‌ انگلیسی در ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که تاکنون هیچ اطلاعاتی از حضور چنین مدرسه‌هایی در اختیار ما قرار نگرفته است.

این در حالی است که اهمیت آموزش و پرورش رسمی بر کسی پوشیده نیست چراکه آموزش و پرورش رسمی یکی از ارکان اساسی توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ است. این نظام آموزشی نه تنها به انتقال دانش و مهارت‌های علمی می‌پردازد، بلکه نقش مهمی در تربیت اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان دارد. مدارس به عنوان محیط‌های اصلی آموزش، زمینه‌ساز رشد فکری، اجتماعی و روانی دانش‌آموزان هستند و مهارت‌های اساسی مانند خواندن، نوشتن و حساب کردن را به آن‌ها آموزش می‌دهند.

آموزش و پرورش رسمی همچنین به تقویت هویت ملی و فرهنگی کمک می‌کند. در ایران، این نظام آموزشی با تأکید بر ارزش‌های اسلامی و ایرانی، تلاش می‌کند تا نسلی مؤمن، خلاق و مسئولیت‌پذیر تربیت کند علاوه بر این، آموزش و پرورش رسمی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی و اجتماعی شناخته می‌شود. با تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص، زمینه‌ساز رشد و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود به همین دلیل، سرمایه‌گذاری و حتی نظارت در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی هر دولت مورد توجه قرار گیرد. بنابراین وقتی تا این اندازه به صراحت برای گرفتن دانش آموز در مدارس انگلیسی تبلیغ می‌شود وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با نظارتی نه‌چندان پیچیده به منابع اصلی این مدارس پی ببرد، انتظار می‌رود که این وزارتخانه با نظارت بر مدارس دولتی، غیردولتی و احتمالا بین‌المللی تربیت آینده‌سازان کشور را به حال خود رها نکند و از ابزارهای موجود برای شکل‌گیری درست نسل آینده استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته