دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی پنج استان صدرنشین لیگ برتر خرید گندم

معرفی پنج استان صدرنشین لیگ برتر خرید گندم
براساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ با درخشش کشاورزان در رقابت بر سرتحویل گندم و خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تن گندم، پنج استان صدرنشین در لیگ برتر خرید این محصول استراتژیک معرفی شدند.
کد خبر : 925851

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان با خرید یک میلیون و ۱۵ هزار تن، فارس با خرید ۸۸۹ هزار تن، کردستان با خرید ۸۷۵ هزار تن و کرمانشاه با خرید ۷۷۱ هزار تن گندم، در صدر دریافت گندم از کشاورزان جای دارند.

براساس این گزارش؛ بعد از این ۵ استان، به ترتیب استان‌های همدان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هر یک با خرید بیش از نیم میلیون و استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی هر یک با خرید ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تن گندم، در رتبه‌های ششم تا چهاردهم قرار گرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید، به ترتیب استان‌های کرمان و قزوین، هر یک با خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار و استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، تهران و مازندران، هر یک با خرید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تُن گندم در رده‌های پانزدهم تا بیستم جا خوش کرده‌اند.

گفتنی است، با افزایش یک و نیم میلیون تُنی دریافت گندم در مقایسه با سال گذشته، میزان خرید گندم از رشدی بالغ بر ۱۷ درصد برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته