دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1403 - 18:28

تحلیل اطلاعات از سامانه‌حمل‌ونقل جاده‌ای برای خدمات رسانی به زائران اربعین

تحلیل اطلاعات از سامانه‌حمل‌ونقل جاده‌ای برای خدمات رسانی به زائران اربعین
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: خدمات‌رسانی و جابه‌جایی زائران در ایام اربعین حسینی باید مبتنی بر تحلیل اطلاعات و داده‌های استخراج شده از سامانه‌های حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باشد.
کد خبر : 925848

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیانفر در پنجمین نشست شورای سیاست‌گذاری، هماهنگی و تحول حمل‌ونقل کشور با اشاره به در پیش بودن سفر‌های اربعین حسینی امسال، بر ضرورت توجه به اصل ایمنی به‌عنوان اولویت و سرلوحه همه اقدامات تاکید کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، پیش‌بینی برای حضور چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از زائران کشورمان در کنگره عظیم اربعین حسینی را یادآور شد و اظهار داشت: فعالیت‌ها در راستای خدمات‌رسانی به زائران باید مبتنی بر مدیریت درست، با حفظ آرامش و به‌دور از تنش در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای اجرایی شود.

وی با اشاره به دشواری وظایفی که بر دوش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاده شده است، تصریح‌کرد: برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و فراخوان‌ها باید مبتنی بر تحلیل اطلاعات استخراج شده از سامانه‌ها با احتساب افزایش ۱۰ درصدی اجرایی و عملیاتی شود.

هادیانفر ادامه‌داد: عبور زائران از مرز‌های ۶ گانه اربعین به‌تدریج و در بازه زمانی طولانی‌تری انجام می‌شود، اما با توجه به حجم عظیم بازگشت زائران به مرز‌های کشور در بازه زمانی چند روزه، نیازمند برنامه‌ریزی مدون در خدمات‌رسانی به زائران در مسیر‌های برگشت هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته آمار بازگشت زائران از مرز مهران در برخی روز‌ها به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسید، گفت: بر این اساس، برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم به‌منظور خدمات‌رسانی بهینه در سفر‌های بازگشت زائران اربعین حسینی بسیار باید جدی گرفته شود.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، استقرار مراکز پایش در پایانه‌های مرزی اربعینی، امکان رصد وضعیت تردد در مرز‌های ۶ گانه اربعینی را فراهم آورده و بر اساس آن میزان نیاز مرز‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی مسافران مشخص می‌شود.

هادیانفر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در برنامه هفتم توسعه، تدوین سیاست‌ها، آئین‌نامه‌ها و اقدامات اجرایی به معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است، گفت: در این برنامه بسیار جدی، احکام خوبی دیده شده که می‌توانند در حوزه‌های مختلف بسیار گره‌گشا باشند.

وی عنوان‌کرد: منابع خوبی با هدف تقویت زیرساخت‌ها پیش‌بینی شده که اگر به‌خوبی مورد دفاع قرار نگیرند، با تکالیف زیادی بدون تامین منابع اعتباری مواجه خواهیم شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین از تشکیل نخستین ستاد ترانزیت کشور در این وزارتخانه خبر و ادامه داد: این ستاد با ایفای نقش هماهنگی و کاهش بروکراسی‌های مازاد، بستر‌ها برای روان‌سازی و تسهیل فعالیت‌ها در حوزه ترانزیت فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین 1403
ارسال نظر
هلدینگ شایسته