دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1395 - 16:40

رویدادهای دانشگاهی؛ از بازار داغ امتحانات پایان‌ترم تا اجرای پنجمین دوره طرح «رمضان، بهار قرآن»

حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا اقدام به تشکیل کارگاه «خانواده موفق» با تدریس یکی از استادان هیات علمی گروه روانشناسی ویژه کارکنان و استادان کرد.
کد خبر : 92582

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جلال کلانتری مدرس این کارگاه گفت: «یکی از موضوعات بسیار مهمی که در قرآن مطرح است و خداوند به آن بسیار بها می‌دهد، خانواده است و یک سؤال این است که آیا ما خانواده موفقی داریم؟ معیار و ویژگی خانواده موفق چیست؟ خانواده مهمترین خشت بنای اجتماع است و اگر خانواده سالم، متعالی و استوار باشد می‌توان به داشتن جامعه‌ای سالم، متعالی و استوار امیدوار بود. خانواده رکن طبیعی و اساس اجتماع و واحد بنیادی جامعه اسلامی است و درحفظ و گسترش قدرت ملی نقش مؤثری ایفا می‌کند. بین قدرت ملی و خانواده رابطه‌ای وثیق وجود دارد و سستی و تباهی خانواده، انحطاط ملت را به دنبال می‌آورد.»


وی افزود: «داشتن خانواده‌ای گرم و صمیمی و پر از موفقیت آرزوی همه ماست. باید با تقویت ایمان و احترام به اصل تفاوت، بین زن و مرد، با ایثار و گذشت تعاون را در خانواده اجرایی کنیم تا به تفاهم و توازن که خمیرمایه موفقیت است برسیم و با تبادل اندیشه و شور و مشورت در حفظ آن بکوشیم تا همواره طعم موفقیت را بچشیم.»


دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب از امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی95/94 بازدید کرد.


دکتر فرهان گل کارمنش در حاشیه این بازدید به همراه جمعی از مسئولان مرکز با حضور در حوزه‌های امتحانی از نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه بازدید و از اقداماتی که در راستای ایجاد بهترین شرایط برای حضور دانشجویان در جلسه امتحان و همچنین از سعی و تلاش مسئولان، همکاران و مراقبان در برگزاری هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات تشکر کرد.


وی با بیان اینکه برگزاری منظم و سالم امتحانات یکی از رسالت‌های مهم علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها است، افزود: «با برنامه‌ریزی دقیق و منظم علاوه بر ارتقای زیرساخت‌های دانشگاه باید در راستای افزایش بار علمی دانشجویان نیز تلاش‌های زیادی صورت پذیرد.»


گل کارمنش با اعلام رضایت از روند برگزاری امتحانات پایان ترم در این مرکز دانشگاهی با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت آموزشی در مرکز بر برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای برگزاری امتحانات در مرکز تاکید کرد.


وی در بازدید از همه قسمت‌ها و ارائه رهمنودها، از تلاش همکاران مرکز در برگزاری عالی امتحانات قدردانی کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز


فرماندار شهرستان بندرگز از امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز به صورت سرزده بازدید کردند.


نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز به اتفاق اعضای هیات رئیسه واحد از محل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه بازدید کردند.


عبدالله سرگلزایی مدیر روابط عمومی واحد گفت: «همزمان با ایام امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی 95-94 واحد بندرگز، علی اصغر میرزایی فرماندار شهرستان بندرگز به اتفاق اعضای کمیسیون دانشجویی شهرستان و هیات رئیسه واحد در جلسه امتحانات دانشجویان حضور یافت و از نحوه چگونگی برگزاری امتحانات پایان ترم و خدمات دهی دانشگاه به دانشجویان مطلع شدند.»


دانشگاه آزاد اسلامی بندرگز با بیش از 68 رشته در مقاطع کاردانی ،کارشناسی و کارشناسی ارشد و بیش از 2000 دانشجو بزرگترین مجتمع دانشگاهی غرب استان گلستان در 45 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر


با هدف ارتقای دانش قرآنی، طرح فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار می‌شود.


همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و همراه با سایر واحدها و مراکز دانشگاهی و به منظور بهره مندی از زلال معارف و رهنمودها و دستورات حیات بخش قرآن، پنجمین دوره طرح قرآنی-فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزار خواهد شد.


این طرح به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و اعضای هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت و حق‌التدریس و نیز کارمندان تمام وقت رسمی و قراردادی می توانند در کارگاه شرکت کنند.


مدت زمان آموزش این کارگاه، 32 ساعت، معادل 16 جلسه آموزشی از تفسیر سوره حجرات است و منابع آن، کتاب تفسیر نور محسن قرائتی، مجمع البیان فی تفسیر القرآن، اثر شیخ طبرسی، تفسیر نمونه مکارم شیرازی و المیزان فی تفسیر القرآن، اثر علامه طباطبائی است و تمام شرکت کنندگان باید در آزمون پایانی دوره که مشتمل بر 40 سؤال تستی و 2 سؤال تشریحی است شرکت کنند و حداقل 60 امتیاز از 100 را کسب کنند تا گواهی پایان دوره برای آنان صادر شود. به نفرات اول تا سوم هر گروه، کارت هدیه اعطا خواهد شد.


در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره گسترش فضای حفظ قرآن در جامعه، استادان و کارکنان شرکت کننده ای که قادر به حفظ کل سوره حجرات شوند مورد قدردانی قرار می‌گیرند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمی


دوره تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل در واحد گرمی برگزار شد.


نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با توجه به تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان در راستای منویات مقام معظم رهبری، تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان نسخه اصلی نجات کشور در وضع کنونی یک اصل ضروری دانست.


میرمحمد سیدهاشمی، اقتصاد مقاومتی را موجب کاهش وابستگی ها و تلاش برای خود اتکایی عنوان کرد و حمایت از تولید ملی، اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی و همچنین توجه به نخبگان عرصه علمی و فناوری را از محورهای مهم اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: «اقتصاد مقاومتی بهترین راه حلّ مشکلات اقتصادی کشور است و از مسئولان انتظار می رود درراستای این مسیر تصمیمات جدی اتخاذ کنند.


دوره تبیین سیاست های اقتصادمقاومتی با حضور بهنام آزادی، استاد دانشگاه‌های استان و تشریح اهمیت و زوایای مختلف اقتصاد مقاومتی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته