دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فانی: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند

فانی: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند
وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند که حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و برچیده شدن این مدارس به مصلحت آموزش و پرورش نیست.
کد خبر : 925752

علی‌اصغر فانی، وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه جشنواره آفرینو، اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیردولتی که صبح امروز ۱۴ مردادماه در سالن همایش‌های پژوهشکده نفت برگزار شد، اظهار کرد: در کشورمان برای ارتقای مدرسه باید مدیر خوب با اختیارات بالا و معلم با انگیزه و توانمند داشته باشیم. در این مدرسه نوآوری ایجاد می‌شود نوآوری در گرو اختیارات بالا و امکانات مادی است.

فانی ابراز کرد: مدرسه محوری یک رویکرد در مدیریت آموزش و پرورش است که بر ۳ اصل تمرکززدایی، مشارکت جویی و انعطاف پذیری متکی است. مدارس غیردولتی در شکل گیری موضوع مدرسه محوری آمادگی بیشتری دارند.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: مدارس غیردولتی پیشران نوآوری در آموزش و پرورش هستند که حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند و برچیده شدن این مدارس به مصلحت آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: اولین اقدامات نواوری در مدارس غیردولتی ایجاد شده است در کرونا و بحث مدارس هوشمند، مدارس غیردولتی پیشتاز بودند. اینگونه مدارس باید با یک مکانیزم مورد ارزیابی قرار بگیرند، می‌توان برای این مدارس اتحادیه‌ای درنظر گرفت تا توانمندی مدارس غیردولتی بالا برود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته