دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد؛

برگزاری طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان با هدف اشتغال فراگیر

برگزاری طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان با هدف اشتغال فراگیر
در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد اشتغال فراگیر، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضای مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و رئیس دانشگاه امیرکبیر رسید.
کد خبر : 925750

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد اشتغال فراگیر، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به امضای سیدعلی حسینی، مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به عنوان یکی از شعب مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است و بر این اساس مقرر شده است نسبت به فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی برای اجرای دوره‌های مهارت آموزی و ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی متناسب با شرایط و نیاز بازار اقدام شود.

توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس‌های دانشگاهی زیرمجموعه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها وتکالیف سازمانی از اهداف این همکاری مشترک به شمار می‌رود.

اعطای مجوز تأسیس این مرکز از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای به دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تعیین یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تحت پوشش به عنوان "مرکز معین" و معرفی رئیس آن به دانشگاه، بررسی صلاحیت‌های فنی و تخصصی مربیان معرفی شده از سوی مرکز و در صورت تأیید، ورود اطلاعات وی در سامانه ویژه مربیان و بررسی و تأیید نهایی دوره‌های آموزشی تعریف شده از تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای تعیین شده است.

صدور گواهینامه‌های مهارت برای قبول شدگان در آزمون‌های پایان دوره مرکز و یا گواهی و تأییدیه برای حضور متقاضیان در دوره مهارت آموزی ویژه از دیگر تعهدات این سازمان اعلام شد.

در این تفاهم نامه همچنین طرفین متعهد شدند نسبت به همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه در نشریات و مجلات طرفین، تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز طرفین، فراهم سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی اقدام کنند.

گفتنی است، کارگزار اجرای این طرح اداره‌ کل فرهنگی دانشگاه است و جزئیات این طرح از طریق سایت این اداره،‌ به نشانی farhangi aut.ac.ir اعلام می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته