دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت:

واکسیناسیون پنوموکوک مصرف آنتی بیوتیک را کاهش می‌دهد

واکسیناسیون پنوموکوک مصرف آنتی بیوتیک را کاهش می‌دهد
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از واکسیناسیون سراسری پنوموکوک در کشور خبر داد و گفت: واکسن پنوموکوک برای کودکان ۲ ماهه از شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور در دسترس است.
کد خبر : 925700

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، با اشاره به واکسیناسیون سراسری پنوموکوک، اظهار کرد: بیماری‌های بسیار خطرناک ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌تواند در گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان زیر ۲ سال مشاهده شود.

وی با بیان اینکه عفونت‌های پنوموکوکی یکی از عوامل مرگ و میر کودکان زیر ۲ سال به شمار می‌رود، افزود: خوشبختانه تلاش‌های وزارت بهداشت برای بهره مندی بیشتر کودکان از حق سلامتی به ثمر نشست و مراحل ساخت و عرضه واکسن پنوموکوک کامل شد و نهایتا در ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری، ۷ استانِ خراسان‌های رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام، تحت پوشش واکسیناسیون پنوموکوک قرار گرفتند.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت عنوان کرد: از شنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور واکسن پنوموکوک برای کودکان ۲ ماهه در دسترس است؛ طبق برنامه کشوری واکسیناسیون، واکسن پنوموکوک در سه نوبت ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و ۱۲ ماهگی به نوزادان تزریق می‌شود.

زهرایی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود که با واکسیناسیون پنوموکوک سالانه از مرگ و میر هزار تا هزار و ۲۰۰ نوزاد و همچنین بستری شدن بیش از ۵۵ هزار نوزاد در بیمارستان، جلوگیری شود.

وی، واکسیناسیون پنوموکوک را در کاهش چشمگیر مصرف آنتی بیوتیک موثر دانست و افزود: این واکسیناسیون مقاومت آنتی بیوتیکی که در بیماری‌های پنوموکوکی رو به افزایش است را کنترل و به کاهش بار اقتصادی نظام سلامت، کمک می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن
ارسال نظر
هلدینگ شایسته