دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1403 - 08:04

پیش‌بینی افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد فارس به ۸۵ هزار نفر

پیش‌بینی افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد فارس به ۸۵ هزار نفر
معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: پیش‌بینی می‌شود که مهر ۱۴۰۳ تعداد دانشجویان این دانشگاه به ۸۵ هزار دانشجو برسد.
کد خبر : 925666

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیست و سومین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس و محمد علی‌اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، محمدرضا قائدی دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه و سایر اعضا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست توضیح داد: این دانشگاه از زیاندهی خارج شده است.

حسن سلطانی با تحلیل روند هفت ساله بودجه در دانشگاه آزاد اسلامی فارس عنوان کرد: با عنایت خداوند متعال و با حمایت‌های دکتر طهرانچی برای نخستین‌بار است که امسال از زیاندهی خارج شده‌ایم که یک اتفاق مبارک و مهم در این دانشگاه به شمار می‌آید.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که مهر ۱۴۰۳ تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به ۸۵ هزار دانشجو برسد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تبیین کرد: با توجه به مصوبات شورای گسترش استان فارس ۷۳ رشته در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و ۱۰۰ رشته در مقطع کارشناسی و کاردانی که در واحد‌های شهرستان فاقد متقاضی بودند، بین واحد‌های متقاضی جابه‌جا شدند که این مصوبه کمک بزرگی در افزایش رشد دانشجو خواهد کرد.

سلطانی اضافه کرد: در موضوع بودجه ۷۰ درصد درآمد‌های غیرشهریه‌ای تحقق یافته که قطعاً سال آینده با رشد بیشتری همراه خواهد بود که عمده درآمد‌های غیرشهریه‌ای از خدمات دانشجویی، خدمات پژوهشی، فعالیت کشاورزی و دامداری و آموزش‌های کوتاه‌مدت حاصل شده است.

وی از اخذ مجوز مرکز ملی مهارت در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: این مجوز مهم با تلاش‌های صورت گرفته در وزارت بهداشت در حال طی مراحل آخر صدور است که ماه آینده این مجوز صادر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته