دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1403 - 07:49
در پی اختلاف با نتانیاهو؛

هیئت مذاکره‌کننده اسرائیلی از مصر بازگشت

هیئت مذاکره‌کننده اسرائیلی از مصر بازگشت
روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که هیئت مذاکره کننده اسرائیلی ساعاتی پس از ورود به مصر، به دلیل اختلافات شدید با بنیامین نتانیاهو، قاهره را ترک کرده است.
کد خبر : 925663

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حالیکه هیئت مذاکره کننده اسرائیلی روز شنبه با اصرار آمریکا وارد مصر شده بود تا گفتگو‌ها بر سر تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه را ادامه دهد، اما به نظر می‌رسد اختلافات این هیئت با نتانیاهو موجب بازگشت آنها به تل آویو شده است.

روزنامه یدیعوت احارانوت در این باره نوشت که «دیوید بارنیا» رئیس موساد و «رونین بار» رئیس شیت بت، اعضای اصلی این هیئت بودند. طبق این گزارش، مذاکره کنندگان قطری نیز حاضر به همکاری با هیئت اسرائیلی نشده‌اند، یدیعوت احارانوت نوشت که دوحه از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، عصبانی است.

مقامات مطلع اسرائیلی نیز به این روزنامه گفتند که تل آویو تلاش کرده تا به کمک مصری‌ها، به پیشرفت در مذاکرات دست یابد، اما فضای مذاکرات بسیار ناامید کننده است و نمی‌توان بر مذاکرات کنونی میان طرف‌ها حساب باز کرد. وبگاه خبری آکسیوس پیش از این نوشته بود که هیئت اسرائیلی تحت فشار آمریکا به قاهره خواهند رفت. اما کارشکنی‌های آشکار نتانیاهو، حتی صدای مقامات این رژیم را نیز در آورده است.

در این راستا شبکه ۱۲ اسرائیل نیز خبر داد در جریان نشستی که چهارشنبه هفته گذشته بین هیأت مذاکره کننده و نتانیاهو برگزار شد، «تنش زیادی» رخ داده است. این شبکه به نقل از منابع وابسته به خود خبر داد که «اختلافات شدیدی در جلسه رایزنی‌های امنیتی بر سر توافق تبادل [اسرا]صورت گرفت». این منابع تأکید کردند که نماینده ارتش در مذاکرات خطاب به نتانیاهو گفته است شروط جدید او، مانع از حصول توافق تبادل اسرا خواهد شد.

«رونین بار» رئیس شاباک به این شبکه اسرائیلی گفت که «احساس می‌کنم، نخست وزیر، هیچ اهتمامی به توافق ندارد. اگر این مسئله صحیح است، باید ما را در جریان آن قرار دهد».

انتهای پیام/

برچسب ها: اسرائیل جنگ غزه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته