دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1403 - 15:02

شرکت‌های فناور منبع درآمد قابل اتکا برای دانشگاه هستند

شرکت‌های فناور منبع درآمد قابل اتکا برای دانشگاه هستند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه، این حوزه را منبعی قابل اتکا و سودآور دانست.
کد خبر : 925606

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه اعضای هیئت امنای این دانشگاه با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی، این حوزه را منبعی قابل اتکا و سودآور دانست و اظهار کرد: سال‌های اخیر در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان درآمد و سود خوبی داشته‌ایم و این امر نشان می‌دهد که شرکت‌های فناوری دانشگاه می‌توانند یک منبع درآمد خوب در کنار شهریه‌ها برای دانشگاه آزاد باشند.

وی افزود: دانشگاه آزاد استان اصفهان سعی کرده همانند دانشگاه‌های تراز اول دنیا، بخشی از درآمد خود را از شرکت‌های وابسته به دست آورد و اگر بتوانیم همه واحد‌های دانشگاهی خود را به سوی ایجاد شرکت‌های فناوری و حتی ورود به بازار بورس کنیم، می‌تواند موفقیت بزرگ برای دانشگاه به حساب آمده و آینده خوبی را رقم بزند.

رئیس دانشگاه آزاد استان اصفهان عنوان کرد: سعی کردیم در مباحث مالی و شهریه‌ای فشار به دانشجویان وارد نکرده و به همین منظور برخی خدمات مانند خوابگاه را حتی با تقبل ضرر و زیان برایشان فراهم کنیم و سعی کرده‌ایم هزینه‌های خود را با روش‌های دیگر مانند سودآوری شرکت‌های دانش‌بنیان یا فروش محصولات فناورانه جبران کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته