دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1403 - 12:37
مدیرعامل استقلال خوزستان:

استقلال خوزستان ریخت‌وپاش زیادی در جذب بازیکن ندارد/ مدیریت قبلی ۵۰ میلیارد خسارت به ما وارد کرد

استقلال خوزستان ریخت‌وپاش زیادی در جذب بازیکن ندارد  مدیریت قبلی ۵۰ میلیارد خسارت به ما وارد کرد
مدیرعامل استقلال خوزستان گفت: خسارتی که به دلیل عملکرد مدیریت قبلی به باشگاه تحمیل‌شده چیزی بالغ‌بر ۵۰ میلیارد است که حتما از مراجع قضایی پیگیری می‌کنم.
کد خبر : 925560

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم استقلال خوزستان با ۱۱ خرید قطعی و چند تمدیدی فصل نقل و انتقالات شلوغی را سپری کرد.

کیوان بابادی، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در مورد فعالیت زیاد این باشگاه در فصل نقل و انتقالات تابستانی گفت: «تیم ما ریخت‌وپاش زیادی در جذب بازیکن ندارد، بلکه تاوان بی‌تدبیری برخی آقایان را می‌دهد. مدیریت وقت باشگاه استقلال خوزستان با بی‌تدبیری محض نامه‌ای را به سازمان لیگ ارسال کرده و نام ۸ بازیکن را برای تمدید خودکار اعلام می‌کند اما نکته اینجاست که از این ۸ نفر ۴ بازیکن جزء نفراتی هستند که باشگاه استقلال خوزستان درطول فصل قصد اخراج آنها را داشت و تصمیمی برای همکاری در فصل بعد با آنها ندارد. دوستان آیین‌نامه را مطالعه نکرده‌اند یا فرصت مطالعه نداشته‌اند؛ چراکه باید تا ۲۹ اسفند به بازیکن و فدراسیون فوتبال نوتیس می‌دادند که نه‌تنها در موعد مقرر اقدام نکرده‌اند، بلکه هیچ نوتیسی به بازیکن داده نشده است. بااین‌حال استقلالی‌ها شانس آورده‌اند که در ۳۱ اردیبهشت سازمان لیگ دوراندیشی کرده و با این ذهنیت که ممکن است بعضی باشگاه‌ها فراموش کرده باشند، نامه‌ای را به همه باشگاه‌ها ارسال و اعلام کرده باشگاه‌ها تا یک‌هفته پس از پایان مسابقات هم می‌توانند نوتیس بدهند. پایان مسابقات ۱۲ خرداد بود، از این رو باشگاه‌ها تا ۱۹ خرداد فرصت انجام این کار را داشتند اما با وجود فرصتی دوباره، باز هم مدیران وقت کاری انجام ندادند.»

هزینه اجباری

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه در عملکرد مدیران قبلی تناقض وجود دارد، تصریح کرد: «نکته جالب اینجاست که اگر مدیران باشگاه استقلال در آن زمان واقف به این موضوع نبودند، چگونه برای یک بازیکن جوان نوتیس داده شده و امیرحسین جلالی ۲۰ ساله- که به‌عنوان یک بازیکن ذخیره فقط دقایقی اجازه حضور داشته- این نامه را دریافت کرده است، اما برای سایرین ارسال نکرده‌اند؟ از این رو به نظر می‌رسد مدیران باشگاه استقلال خوزستان زمان نوتیس را فراموش نکرده بودند، اما به بازیکنانی که می‌توانستند به‌لحاظ مدیریت مالی و حفظ استخوان‌بندی به باشگاه کمک کنند، نامه ارسال نشده است. همین کوتاهی مدیران وقت باعث شده من برای تمدید قرارداد با بازیکنانی که قراردادی ۱.۵ میلیاردی داشته‌اند به‌جای افزایش ۲۵ درصدی با سه، چهارمیلیارد افزایش به توافق برسم. بازیکنی که از باشگاه نوتیس دریافت نکرده، طبیعی است که با باشگاه‌های دیگر وارد مذاکره شده و قرارداد‌های میلیاردی بسته است. علیرضا کاظمی با التماس هم پای میز مذاکره با ما ننشست؛ چراکه هفت‌برابر مبلغ قراردادش به او داده‌اند. درحالی‌که اگر آقایان در زمان مقرر نوتیس داده بودند قرارداد ۱.۵ میلیاردی کاظمی با ۳۰ درصد افزایش با ۲ میلیارد و ۱۰۰ قابل‌تمدید بود، اما من حالا باید به‌جای او بازیکن دیگری بگیرم و در همان پست ۵ برابر این مبلغ قرارداد ببندم. اگر مدیریت سابق کار خود را به‌درستی انجام داده بود، من می‌توانستم با استخوان‌بندی سابق و ۵ خرید باکیفیت، برای فصل بعد تیم مناسبی داشته باشم. درحالی‌که مجبورم ۱۵، ۱۶ بازیکن بخرم و شبانه‌روز بیدار مانده و مذاکره کنم. دنبال بهانه نیستم، اما می‌خواهم به دوستانی که انتقاد می‌کنند بگویم که من هم راضی نیستم؛ چراکه می‌توانستم با هزینه کمتری تیم ببندم، اما این هزینه اجباری به ما تحمیل نمی‌شد.»

چرا خارجی‌ها نماندند

مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان با اعتراض به شرایط موجود ادامه داد: «بازیکن خارجی را قرضی به باشگاه آوردند و هیچ کجا این موضوع را اعلام نکردند. عثمان و رستم هر دو قرضی آمده بودند. فقط ساویو را قطعی آورده بودند که ما با او تمدید کردیم. همین بازیکن هم اگر آقایان تدبیر کرده بودند با ۳۰، ۴۰ درصد کمتر از مبلغی که حالا با او توافق کردیم، می‌توانستیم توافق کنیم. در مذاکره با ساویو هر باشگاهی پول بیشتری می‌داد می‌توانست او را به خدمت بگیرد، اما سعی کردیم او را به هر شکل ممکن راضی کنیم، البته بازیکن هم به ما کمک کرد و از رقم بالای فولاد و دیگر تیم‌ها گذشت و قراردادش را با ما تمدید کرد. من اهل حیف‌ومیل بیت‌المال نیستم، اما شرایط برای ما به این شکل بود. خسارتی که به دلیل عملکرد مدیریت قبلی به باشگاه تحمیل‌شده چیزی بالغ‌بر ۵۰ میلیارد است که حتما از مراجع قضایی پیگیری می‌کنم. چرا مراجع نظارتی، قضایی و امنیتی وارد نمی‌شوند و پیگیر موضوع نیستند و سوال نمی‌کنند که چرا چنین مشکلی رخ داده است؟ چرا من باید جوابگوی افکار عمومی باشم و فحش بخورم؟ کار به‌جایی رسیده که نمی‌توانم کامنت‌هایم را باز بگذارم و از واکنش‌ها نگرانم، چون هوادار نمی‌داند چه بلایی سر این تیم آمده است.»

جذب بازیکن با نظر بوژوویچ

سوال دیگری که پیرامون باشگاه استقلال وجود دارد نحوه یارگیری آنهاست. علاقه‌مندان به این تیم می‌خواهند بدانند درحالی‌که مربی خارجی شاغل در این باشگاه شناختی از فوتبال ایران ندارد چه کسی مسئولیت یارگیری و انتخاب بازیکن را بر عهده دارد، مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در مورد نحوه یارگیری توضیح داد: «هیچ اعتقادی به کمیته فنی و مدیر فنی ندارم. تکلیف آنها با همان اظهارات چند سال قبل علی پروین مشخص است. من نمی‌خواهم با این قبیل شلوغ‌بازی‌ها به تیم خودم چالش وارد کرده و توقع ایجاد کنم. تمام بازیکنانی که به خدمت گرفتیم قبل از ورود سرمربی به ایران با او هماهنگ شد. درواقع مربیان داخلی که داشتیم نظر او را پرسیدند. طی ویدئوکال‌هایی که با مربی‌مان داشتیم سیستم پایه و ویژگی بازیکنان موردنیازش را به ما اعلام کرد، درنتیجه مارکتی را با توجه به اظهارات او برای خودمان تعریف کردیم. در این مدت بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم و هر بازیکنی که در مارکت ما بود با شاخص‌ها و ویژگی‌هایی که داشت به اطلاع مربی رسید. او نیز آنها را ارزیابی کرد، دستور جذب بازیکن را داد، من جذب کردم و هیچ بازیکنی بدون نظر بوژوویچ جذب نشد. شخص من هیچ دخالتی در انتخاب‌ها نداشته‌ام، چون تحمیل در فوتبال را می‌فهمم. همانطور که باید یک روزی کادر فنی را به‌خاطر نتایج خوب تشویق کنم به‌خاطر نتایج بد نیز باید پاسخگو باشند، درنتیجه اگر بازیکنی از طرف من جذب شود سر من پایین خواهد بود.»

بابادی افزود: «با جذب یکی، دو بازیکن دیگر پرونده نقل‌وانتقالات ما بسته خواهد شد‌. به‌زودی بازیکنان خارجی که جذب کرده‌ایم به ما ملحق می‌شوند و تمرینات با نفرات کامل برگزار می‌شود. به‌جز تمدید ساویو و جذب نونس، اخیرا با گوئی وانا یک وینگر فرانسوی به توافق رسیده‌ایم که فکر می‌کنم بازیکن بسیار باکیفیتی است و درطول فصل به ما کمک خواهد کرد. با یک مدافع دیگر نیز درحال مذاکره هستیم که مراحل پایانی خود را سپری می‌کند. ضمن اینکه با کوین بولی توافق اولیه شده بود و ویزا از طرف باشگاه ما برای او صادر شد اما متاسفانه با ویزای ما وارد ایران شد و با خیبر قرارداد بست. از این رو با تمام احترامی که برای تیم خیبر خرم‌آباد قائل هستیم اما یک وکیل ایرانی و یک وکیل بین‌المللی به خدمت گرفته‌ایم تا موضوع را پیگیری کنند. ازنظر من بازیکنی که با شیادی وارد ایران شده اصلا نباید اجازه فعالیت پیدا کند. ما این موضوع را به باشگاه خیبر اطلاع دادیه‌ام و چون ویزایش را ما صادر کرده‌ایم هر اتفاقی در ایران رخ دهد، متوجه باشگاه ما خواهد بود. از این رو به حراست، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اطلاع داده شده و به‌جد در دادگاه بین‌المللی CAS پیگیر موضوع هستیم. خیبری‌ها حتما به‌خوبی اطلاع دارند که ویزای این بازیکن به نام کدام باشگاه صادر شده است. خیبر از تیم‌های دوست‌داشتنی لیگ است. بااین‌حال اصلا بحث من خیبر نیست و با اینکه تیم رقیب قدرتمند باشد مشکلی نداریم، اما بازیکن کار غیراخلاقی کرده و من شکی ندارم آقای عبدی اطلاعی از این موضوع نداشته است و آن فردی که به آنها گفته ویزا گرفته و بازیکن را به نام خیبر وارد ایران کرده است باید موردبررسی قرار بگیرند. از طرفی دوستانی که در فدراسیون رفرنس باشگاه استقلال خوزستان را در اختیار دوستانی که پیگیر ورود این بازیکن برای خیبر بودند قرار داده‌اند، باید جوابگو باشند. از این رو من تا آخر پیگیر این موضوع هستم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته