دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صحرایی خبر داد؛

استخدام بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش طی ۱ سال اخیر

استخدام بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش طی ۱ سال اخیر
وزیر آموزش و پرورش از استخدام بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این وزارتخانه طی یک سال اخیر خبر داد.
کد خبر : 925425

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش با اشاره به ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری چهره تبهکارانه خود را نشان داد، شکستی که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی متحمل شد بسیار سنگین بود و امروز دست دوستی به اسرائیل دادن سرافکندگی حساب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شاهد خیزش دانشجویان، مردم، جوامع اروپایی و آمریکایی و… علیه اسرائیل هستیم افزود: آنها اشتباه استراتژیکی را انجام داده‌اند، چون ایرانیان مهمان را بر خود مقدم می‌دانند و اینکه رهبر انقلاب در این مورد واژه خونخواهی را به کار می‌برند خود گواه همین موضوع است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیروز شیعه و سنی بر گرد محور مقاومت دور هم جمع شدند و بر پیکر شهیدشان نماز خواندند ادامه داد: امروز شهید هنیه به یک مکتب تبدیل شده، در مراسم تحلیف، رئیس جمهور دست شهید هنیه را بالا برد و امروز شهادت این مرد خدا پرچم مقاومت را بالا برده است.

صحرایی در ادامه با بیان اینکه پروژه مهر مهم‌ترین پروژه فرهنگی و اجتماعی کشور است گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این دوره مورد توجه قرار گرفت، نقشه راه سند به تصویب رسید و مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پس از دو سال مطالعه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه مدارس دولتی به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته افزود: آئین‌نامه تقویت مهارت‌آموزی از دوران کودکی به تصویب رسید، قانون مدارس غیردولتی اصلاح و ابلاغ شد، چارچوب شایستگی‌های پایه برای تألیف کتب درسی تدوین شد، در نوسازی مدارس کاری کم سابقه جبران شد و حدود ۳۳ هزار کلاس درس ساخته و چهار میلیون متر مربع به زیربنای آموزشی اضافه شد. همچنین هشت هزار کلاس درس در دست ساخت است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح نماد برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی اجرا شده ادامه داد: حدود ۱۰۵ هزار استخدام جدید در یک سال گذشته داشتیم، باشگاه دانش‌پژوهان جوان و المپیاد‌ها احیا شدند، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از هر زمان دیگری درخشید و به آموزش و پرورش نزدیک شد.

صحرایی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این دوره جان گرفت و استخدام‌های آن در این دوره قابل توجه است اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه ۳۸ حکم به آموزش و پرورش داده شد و کمیته اقدام برای آن تشکیل شد و در برنامه هفتم توسعه اختیارات مدرسه بیشتر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته