دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از اختتامیه بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی؛

پرچم پیرغلامان راهی مشهدالرضا شد/ برترین پیشکسوتان مداح معرفی شدند

پرچم پیرغلامان راهی مشهدالرضا شد  برترین پیشکسوتان مداح معرفی شدند
آیین اختتامیه بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و مداحان حسینی در حالی شب گذشته در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد که مداحان برتر و پیشکسوت استان های سراسر کشور تجلیل شدند.
کد خبر : 925390

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه اجلاس پیرغلامان و مداحان حسینی با حضور حسن عابدینی معاون امور استان‌های رسانه ملی، علی رمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، آیت الله علیدادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان، علی رمضان نژاد رئیس و عرفان خداپرست دبیر اجلاس پیرغلامان، سعید مقدسیان، رئیس کمیته اندیشه ورز و جمع کثیری از پیرغلامان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و بانوان مداح و ستایشگر شب گذشته یازدهم مرداد ماه در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد. اجرای این مراسم بر عهده نجم الدین شریعتی بود.

در ابتدای مراسم آیت الله حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان در صحبت‌هایی عنوان کرد: شما پیرغلامان محب اهل بیت (ع) به خصوص امام حسین (ع) هستید، این مقام و موقعیت کوچک و کمی نیست. شما بخش عمده عمر خود را در مسیر اهل بیت (ع) گذاشتید و موهایتان را سفید کردید. حال تکریم کسانی که سنی از آنها گذشته وظیفه ماست، شما خادم سالخورده حسین (ع) و اهل بیت هستید و پرچمدار و مروج جریان ایثار و شهادت هستید.

وی با تعریف خاطراتی از شهید سلیمانی گفت: یک روز در حیات سردار سلیمانی صبح زود مسافرتی به تهران داشتیم وقتی وارد هواپیما شدم، دیدم در جایی نشستم که صندلی کنار شهید سلیمانی است، من هم سوالی از ایشان کردم، اما جوابم را ندادند دوباره پرسیدم که شما سوال من را نشنیدید، ایشان گفتند از کجا فهمیدی، من هم گفتم از چشمانتان. بعد ایشان گفت من دغدغه‌ای دارم دو ردیف جلوتر پیرزنی نشسته که حس میکنم مادر شهید است و من دغدغه این را دارم که باید به او احترام بگذارم و تا زمانی که این کار را نکنم نمی‌توانم به چیز دیگری توجه کنم. قدری که گذشت ایشان نزدیک پیرزن کف هواپیما دوزانو نشست و شروع به صحبت کرد که نمیدانم چه بود، اما همه متعجب شده بودند که ژنرال سلیمانی در برابر مادر شهید چطور احترام گذاشت.

سپس نماهنگ پیرغلام رونمایی شد و حاج حسین خانی از مداحان ذاکر کرمان از نام و یاد اهل بیت (ع) ذکر گفت.

پرچم پیرغلامان راهی مشهدالرضا شد/برترین پیشکسوتان مداح معرفی شدند

جواد رمضان نژاد رئیس اجلاس پیرغلامان نیز در صحبت‌هایی با عرض عذرخواهی از میهمانان برای کم و کسری‌ها گفت: ما شما بزرگواران را مهمترین میراث اهل بیت (ع) می‌دانیم. قرار بود این اجلاس دو ماه قبل برگزار شود، اما وقایعی که در کشور رخ داد پیچیدگی کار را زیاد کرد و همه باعث شد در آستانه اربعین خدمت شما باشیم.

در ادامه علی رمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، پیام پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما را برای حضار قرائت کرد و سپس سبزعلی مداح و پیرغلام پاکستانی به مداحی برای امام حسین (ع) پرداخت. سپس مراسم تقدیر از ذاکران بین المللی با حضور مسئولان ایرانی با اهدای لوح تقدیر و تندیس از این افراد بدین شرح انجام شد:

-علامه جواد از کشور لبنان

-مولوی نظام الدین نمامی از کشور افغانستان

-ذکی تومای ازکشور ترکیه

-سید سلطان حیدر از هندوستان-

-وحید فاضل هیاوی از کشور عراق

-سید حسن سجادی از افغانستان

در ادامه عابدینی معاون سازمان‌های صدا و سیما در صحبت‌هایی گفت: پیرغلامی صرفا یک شغل یا واژه نیستند بلکه پیرغلامان کسانی هستند که در گذر تاریخ از سال ۶۱ هجری بار‌ها موضوعات را تکرار کردند تا به نسل ما برسد و اگر امروز مقاومت ما از این مکتب سیراب شدند به این دلیل هست که مکتب ما دارای مولفه‌هایی است که در سایر مکاتب وجود ندارد. انشالا خداوند همه ما را از زمره پیرغلامان اباعبدالله قرار دهد و روح شهدای مقاومت را با سیدالشهدا محشور کند.

سپس محسن طاهری پشت تریبون قرار گرفت و به مداحی پرداخت.

خواهر شهیدان عزیزانی در صحبت‌هایی گفت: من نماینده خیل کثیری از خواهرانم هستم که برخی مادر و خواهر شهدا هستند، با افتخار خواهر دو سرافراز رشید و شهیدی هستم که در مکتب امام حسین (ع) و در دامن مادری عاشق کربلا و پدری، چون شما پیرغلامان بزرگ شدند. برادری که روز تشییع جنازه اش تنها فرزندش به دنیا آمد و با فاصله اندک برادر دیگرم مکلف خانواده اش شد. این برادرم هم روضه خوان اباعبدالله (ع) بود. ما همه عهد بسته بودیم و همسنگر آنها بودیم و در روضه‌ها اشک ریختیم. برادرم با شروع جنگ سوریه آنجا حاضر بود و مجاهدانه زیست، اسیر شد و غریب گیرش آوردند و تشنه شهید شد و حتی قطعاتی از پیکرش را تنها برای شناسایی برای ما فرستادند و بعد هم گفتند که مبادله می‌کنند و ما هم گفتیم چیزی را که در راه خدا دادیم، پس نمی‌گیریم.

پرچم پیرغلامان راهی مشهدالرضا شد/برترین پیشکسوتان مداح معرفی شدند

سپس آیین رونمایی از تمبر یادگاری بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور محمدمهدی فداکار، دکتر حسینی، علی رمضان نژاد و چند تن از پیرغلامان حسینی به نمایندگی از سایرین برگزار شد.

همچنین سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: کدامین جایگاه را با پیرغلامی تاخت می‌زنید که نمی‌زنید و اگر میزنید سر به باخت می‌زنید. دلدادگان اهل بیت (ع) شما سینه سوختگان حسین (ع) هستید و ریزه خواری این سفره را به دنیا نمی‌فروشید، خوشا به حالتان به سهم خود از صدا و سیما که از هم خود در برپایی این عشق آباد نکاست و از استانداری هم جز عزت شما نخواست، و هرکه این محفل را به زیور حضور آراست، از صمیم قلب تشکر میکنم.

وی در پایان یک قطعه شش بیتی در مدح و ثنای ستایشگران اهل بیت (ع) و مداحان و دو بیت نیز برای سردار مقاومت شهید اسماعیل هنیه خواند.

در پایان مراسم آیین تجلیل از پیرغلامان با حضور مسئولان بدین شرح برگزار شد:

زهرا بیگم سجادی از اصفهان، مریم حاج عبدالباقی از تهران، صغری عزیزانی از تهران، وجیهه اشرفی از سمنان، حاج مصطفی چیت سازان مقدم از تهران، حاج سید احمد صالحی خوانساری از تهران، سید حمزه حسینی از استان گلستان، محمد حاتمیان از استان لرستان، محمد عابدی‌ها از استان خراسان رضوی، عبدالرضا نوریان از استان خراسان شمالی، سید حامد رضازاده از خراسان جنوبی، علی زامیاد از هرمزگان، علی محمد ترابیان از سمنان، داود به مرام از کرمانشاه، رحمان شاجری از زنجان، سردار احمد خادم الشهدا از خوزستان، علی اکرام صفی پور از ایلام، عبدالحسین نجارباشی از اردبیل،غلامرضا کرمی از کرمان، مهدی صالحی از کرمان، حسین غفاری از اردبیل، سیداحمد حسینی قاسمی از اصفهان، حمیدرضا توسلی از چهارمحال و بختیاری، یدالله شاه مرادی از کهکیلویه و بویراحمد، علی اکبر فتحی از استان مرکزی، ولی نوروزی از آذربایجان غربی، حبیب سرو از آذربایجان شرقی

در نهایت پرچم اجلاسیه سال آینده پیرغلامان از کرمان راهی مشهدالرضا شد و به نمایندگان این شهر سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته