دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1403 - 21:07

گفتگوی دبیرکل سازمان ملل با باقری درباره وضعیت منطقه

گفتگوی دبیرکل سازمان ملل با باقری درباره وضعیت منطقه
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران درباره وضعیت منطقه گفتگو کردند.
کد خبر : 925375
 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دبیرکل سازمان ملل به صورت تلفنی با علی باقری وزیر امور خارجه موقت ایران گفتگو و در این گفتگو نگرانی جدی خود را در مورد وضعیت جاری منطقه ابراز کرد.

دوجاریک اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل در این گفتگو، پیام عمومی خود را تکرار کرد از همه طرف‌ها خواست برای کاهش تنش‌ها تلاش کنند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل و سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین در مورد یمن گفتگو کردند و دبیرکل سازمان ملل خواستار آزادی کارمندان سازمان ملل در اولین زمان ممکن شد.

دبیرکل سازمان ملل در پی حملات اسرائیل به بیروت و تهران و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به تهران سفر کرده بود، خواستار اقدام دیپلماتیک جامع در منطقه خاورمیانه شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه بین‌الملل خواست که «با هم همکاری کنند تا فوراً از هرگونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را وارد بحران شدید کرده و تاثیر مخربی بر غیرنظامیان داشته باشد، جلوگیری کند».

دبیر کل سازمان ملل در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) گفت که حملات اخیر در بلندی‌های جولان اشغالی، بیروت و تهران که توسط اسرائیل انجام شده است، نشان دهنده یک تشدید خطرناک تنش است.

گوترش تصریح کرد: «من همواره خواستار حداکثر خویشتن داری از همه شده ام. با این حال، مشخص شده است که خویشتنداری به تنهایی در این زمان بسیار حساس کافی نیست. من از همه می‌خواهم که به شدت برای کاهش تنش منطقه‌ای به نفع صلح و ثبات بلندمدت برای همه تلاش کنند.»

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: تنها راه دستیابی به «پیشبرد صلح، اقدام دیپلماتیک جامع» است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته