دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1403 - 17:08

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند/ اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند  اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد
سیدحسن نصرالله گفت: این عقل ضائل اسرائیلی که نمی‌فهمند، برای ساعاتی بسیار خوشحال شدند و متکبر شدند، ما در ساعاتی سید محسن را در بیروت کشتیم و اسماعیل هنیه را در تهران کشتیم، بله بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد. چون شما نمی‌فهمید چه خط قرمزهایی را رد کردید. چه نوعی از تجاوز را رد کردید و به کجا رفتید و چه کاری را انجام دادید.
کد خبر : 925361

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز (پنجشنبه) به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین شهادت «فواد شکر» فرمانده شاخص مقاومت اسلامی لبنان سخنرانی کرد.

«سید حسن نصرالله» در ابتدای سخنرانی امروز خود، شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر را تسلیت و تهنیت گفت.

سخنان دبیرکل حزب الله را در زیر می‌خوانید: 

«ما در مجدالشمس بیانیه دادیم و گفتیم کار ما نبود و شجاعت این را داشتیم که بگوییم اشتباه کردیم و آنجا را زدیم، ما ساعت‌ها تحقیق کردیم و به نتیجه رسیدیم که کار ما و نیرو‌های ما نبوده است و دشمن قضاوت کاملی را انجام داد و ما را متهم کرد. برخی کشور‌های قوی عربی که همسو با رژیم صهیونیستی شدند این ادعا را انجام دادند. بسیاری از کارشناسان استراتژیک منطقه استدلال کردند که نفی وجود مقاومت سقوط موشکی از سامانه پدافند هوایی دشمن بود.  

ما بسیاری از شواهدی را در این زمینه داریم و روز‌های قبل در حیفا و جا‌های مختلف از سامانه پدافند سقوط کرده بود، آنجا کودکان کشته شدند و طایفه دوروز بودند و انگشت اتهام را به سمت ما نشانه گرفتند، این اتهام بسیار ظالمانه و گمراه‌کننده است. او (نتانیاهو) نمی‌خواست برای خودپوششی را ایجاد کند که شهید محسن را ترور کرده است. این اتهامات اولاً تبرئه کردن رژیم صهیونیستی بود و دوماً ایجاد فتنه‌ای میان اهل جولان اشغالی و تمام دوستداران آن‌ها از طایفه موحدان دوروزیان با مقاومت اسلامی و شیعیان بود.  

دشمن متجاوز صهیونیستی و حمایت‌کننده آن هدفشان همین بود. طوفان الاقصی همه ما را واحد کرد و آن‌ها می‌خواستند نبرد مذهبی را ایجاد کنند و بازهم آن‌ها این کار را خواهند کرد، اما به فضل خداوند و به فضل بیداری و حکمت مردم و رهبران سیاسی، گروهی، معنوی از سمت دوروزیان در لبنان و در جولان اشغالی این بیانیه‌ها و آنچه آن‌ها ارائه دادند در رابطه با کشته شدن برخی از افراد، حتی مسئولین رژیم صهیونیستی که از آن منطقه مجدالشمس دور ماندند و می‌خواستند این فتنه را ایجاد کنند. در این زمینه وظیفه‌دارم به نام خود و به نام شما به خانواده‌های شهدا در مجدالشمس تسلیت عرض کنم.

در حقیقت امر این دشمنی که بر ضاحیه جنوبی بود قطعاً پاسخ آن مجدالشمس نبود. به‌هرحال جبهه لبنان جبهه‌ای بود که ضربه‌های سختی به رژیم صهیونیستی زد و نتانیاهو ترور شهید محسن در مجدالاشمس را بهانه برای حمله به آن منطقه کرد. ما در حال از دست دادن رهبرانمان برای دفاع از فلسطین هستیم. این اولین هزینه‌ای نبود که ما پرداخت کردیم. در این نبرد بسیاری از شهدا را داشتیم و تاکنون صد‌ها شهید از رهبران و مردم بودند و ما گفتیم این هزینه را پرداخت می‌کنیم. ایان شهیدان سید فؤاد و شهید محسن درنبرد ایمان و اعتقاد و حقانیت و مشروع بودن آن صحبت می‌کنیم.

زمانی که ما وارد این نبرد شدیم می‌دانستیم، بزرگ و کوچک و تمامی احزاب می‌دانستیم که برای حمایت از فلسطین روح خود را آماده فدا کردن کردیم. ما کفن خود را در یک‌سو و خون ما در سمت دیگر است. ما غافلگیر نشده و نخواهیم شد با هزینه‌ای که برای این نبرد انجام داده و خواهیم داد. برخی از مردم هنوز پیروزی‌های مقاومت را درک نکرده‌اند، اما حقیقت این است که ما در یک نبرد بسیار بزرگ هستیم. مسئله از جبهه غزه خارج‌شده، نبرد‌ها به عراق و یمن کشیده شده است.

رهبر حماس اسماعیل هنیه در تهران و فؤاد در جنوب لبنان ترور می‌شوند، ما به مرحله جدیدی وارد شدیم و شکی نیست که تجاوز به الحدیده پس از عملیات غرورمندانه انصارالله در تلاویو با پهپاد یافا که این صهیونیست‌ها بسیار احمق هستند که آینده خود را نگاه نمی‌کنند، آن‌ها فکر نمی‌کنند، فکر می‌کنند با شهید کردن اسماعیل هنیه فکر می‌کنید تهران سکوت خواهد کرد؟ بیانیه رهبر معظم انقلاب شدیدتر از روز تجاوز به کنسولگری ایران در عراق بود، آنچه از رهبر معظم انقلاب در بیانیه ایشان و همچنین رئیس‌جمهور، رهبران سپاه و مسئولین وزارت خارجه ایران شنیدیم اشاره می‌کنیم که نه‌فقط تجاوز به مرز‌های ما شد، در زمان کنسولگری فقط به خاک ما تجاوز شد، اما در ترور اسماعیل هنیه در مورد تجاوز به هیبت ایران، خاک ایران و شرف ایران صحبت می‌کنند. اسرائیلی‌ها نمی‌فهمند که هدف قرار دادن میهمان عزت و شرف ما بود. این ادبیات، ادبیات ما است.  

زمانی که به اسرائیلی‌ها می‌گوییم شما به شرف ما تجاوز کردید این در مشرق زمین حساب‌وکتاب آن فرق می‌کند. این عقل زایل اسرائیلی که نمی‌فهمند، برای ساعاتی بسیار خوشحال شدند و متکبر شدند و می‌گویند ما در ساعاتی سید محسن را در بیروت کشتیم و اسماعیل هنیه را در تهران کشتیم و می‌خندند؛ من به آن‌ها می‌گویم بله بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد. چون شما نمی‌فهمید چه خط قرمز‌هایی را رد کردید. چه نوعی از تجاوز را رد کردید و به کجا رفتید و چه‌کاری را انجام دادید. ما به خاطر اینکه دشمن و دوست بداند ما در تمام جبهه‌های نبرد وارد یک مرحله جدید شدیم و با مراحل قبل تفاوت دارد.

این نبرد به رفتار دشمن هم مربوط می‌شود. دشمن باید منتظر باشد، غضب شرفا، خلیفان منطقه و امت بزرگ اسلام انتقام می‌گیرند. باید تأکید کنم هر تجاوزی که انجام شود ما پاسخ محکمی خواهیم داد. شهادت برای این بزرگواران حق بود. تجاوز به این فرماندهان، تجاوز به اراده و تصمیم آن‌ها، هدف ترساندن و متزلزل کردن مقاومت است که شرط و شروط دشمن را بپذیرند. این هدف آن‌هاست، اما ما در داخل رژیم صهیونیستی بسیاری به نتانیاهو گفتند، امروز این کار را کردی، اما مقاومت ضعیف نخواهد شد. ما باید هزینه بپردازیم.

شما رهبر حماس شهید یاسین را و بسیاری از آن‌ها را ترور کردید، آیا حرکت حماس پایان یافت؟ الآن محمد الضیف صحبت می‌کنند که شهید شده، بسیار خب، به نظر شما سیر حرکتی مقاومت به سمت افول رفت؟ خیر، بهتر و بهتر شد. آقای شقاقی را هدف قراردادند و مقاومت قوی‌تر شد. عباس موسوی و عماد مغنیه را ترور کردند، اما مقاومت قوی‌تر شد. جماعتی که شما هدف می‌گیرید رسالتی دارند، به یک عقیده و ارزش پایبند هستند، یک نیروی معنوی بزرگی بر آن‌ها خواهد بود، این قدرت، قدرت تحمل مصیبت و درد‌ها است.

خانواده‌هایی که در غزه، جنوب لبنان، ملت‌های منطقه بیش از ۷۶ سال است که صبر کردند، ما اعلام کردیم که شهادت سید محسن و سید فؤاد ما را اذیت کرد، اما هیچ تأثیری بر هدف ما نخواهد کرد برعکس این مسئله به ما عزم خواهد داد، این راه را با بالاترین اراده ادامه خواهیم داد و هیچ اتفاقی برای ما نخواهد افتاد.  

امروز در اینجا جمع شده‌ایم، بسیاری از عزیزان ما شاید رهبر بزرگ ما سید محسن را ندیده بودند، بسیاری از شب‌های عاشورا در عزاداری در بین شما شرکت می‌کرد. ما اگر امروز در کنار جسد او هستیم، سید محسن اینجا حضور داشت و دست خود را بلند می‌کرد در شب دهم محرم اعلام کردیم اگر ده‌ها بار کشته شویم (ای حسین) ما با شما خواهیم بود و این مسئله را بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کرد.

ما به شهید سید محسن و سید فؤاد می‌گوییم که شعار می‌دادی که به امام حسین می‌رسم و به این عهد رسیدی. دشمنان فکر می‌کنند که در بنیه حزب‌الله مقاومت تضعیف خواهد شد. خداراشکر ما نسل‌های مختلفی از رهبران راداریم. ما الآن پیر شدیم ولی الآن جوانانی را از نسل‌های مختلفی راداریم که فرمانده هستند، سید محسن از ۲۰ سالگی فرمانده بود. ما هیچ تزلزلی را در مقاومت و عملکرد مقاومت ایجاد نشده و نخواهیم کرد. به‌زودی زود یک فرمانده دیگر را جایگزین می‌کنیم. شهدای ما شاگردانی را تربیت کردند که می‌توانند در هر سطحی مسئولیت خود را بر عهده گیرند. این هدف دشمن محقق نخواهد شد. حاج محسن عاشق شهادت بود.  

من از ابتدای طوفان الاقصی، بیش از ۱۰ ماه روزانه و ساعت‌ها در روز باهم بودیم، مدیریت ایشان (حاج محسن) مدیریت عملیات بود. زمانی که رهبران شهید شدند و بعضی از دوستان شهید شدند شهید محسن متأثر بود. ایشان صلابت، شجاعت و ثباتی را داشت که اصلاً لرزه به اندام نمی‌گرفت، اما زمانی که درباره شهدا صحبت می‌شد گریه می‌کرد. گفتم چرا گریه می‌کنی؟ گفت چرا من زنده باشم و برادرانم شهید شوند؟ بسیاری از شهدای امروز تربیت‌شده ایشان هستند و همواره به آن‌ها آموزش داد. او می‌گفت من شهادت را دوست دارم چطور می‌توانم به‌صورت معمولی بمیرم. در کنار شجاعت و ثبات عاشق شهادت بود. آرزوی او شهادت بود و این آرزو و خواسته بسیاری از مجاهدان و فرماندهان نبرد هستند و با دشمن مواجه هستند. شاید الآن فرصت رسیده بود که به برادران خود بپیوندد. دریکی از عکس‌ها ۳ برادر همواره از ابتدا باهم بودند و شهید شدند این ۳ شهید از رهبران مؤسس مقاومت بودند و پیش رفتند.

سید فؤاد شکر از نسل اول و مؤسسان حزب‌الله بود. از مبارزان اوایل در جبهه‌های مختلف جنگیدند و برای آزادسازی جنوب لبنان جنگیدند و از کسانی بود که مدیریت جنگ‌ها در جنوب لبنان بود در رهبری، مدیریت، استراتژی، ساماندهی نیرو‌ها بودند و این سازمان‌دهی الآن از شهید فؤاد شکر هست و دنیا بداند که سید فؤاد صاحب تاریخ بزرگی از مسئولیت‌های بزرگ است. اولین کسی که مسئول نظامی حزب‌الله بود سید فؤاد شکر بود. ایشان مسئول نظامی مرکزی حزب‌الله بود که مسئولیت را کنار گذاشته و به میدان رفتند.  

من اعلام کردم که ما وارد مرحله جدید شدیم. فشار بر تمام جبهه‌ها به خاطر اینکه مقاومت در فلسطین تسلیم شود، تسلیم نخواهیم شد، بعد از شهادت اسماعیل هنیه تسلیم نخواهیم شد. نتانیاهو اگر فکر می‌کند ما تسلیم می‌شویم نه اصلاً چنین چیزی نیست، نه در یمن، نه در عراق، نه در یمن. تمام فشار‌هایی که بر ایران و جبهه مقاومت می‌آید به خاطر اینکه خویشتن‌داری کنید، این‌همه کشتار کودکان و زنان را ندیدند و به خاطر جواب ایران و ما می‌گویند خویشتن‌داری کنید. آن‌ها هیچ خجالتی را نمی‌کشند و الآن در رابطه با این حادثه صحبت می‌کند. باید اسرائیل را متوقف کنند که جنایت را در غزه متوقف کند. در بالاترین نبرد‌ها و خطوط قرمز‌ها را رد کنید ما اصلاً و هرگز راه‌حلی جز توقف کشتار غزه و جنگ غزه راه‌حلی نخواهد بود.

ما دیروز و امروز از برادرانم در جنوب لبنان درخواست کردم که کمی در جنوب لبنان کاهش دهیم. ما از فردا حمایتمان را از غزه ادامه خواهیم داد و این ربطی به پاسخ به جنایت سید فؤاد نخواهد داشت. ما اگر تانک و تجهیزات و نظامیان صهیونیست را بکشیم اصلاً پاسخ اولیه ترور سید فؤاد هم نخواهد بود.  

پاسخ به این جنایت، همه در جریان باشند، این جنایتی است که کشتار مردمان و زنان و بچه‌های بی‌گناه و ترور سید فؤاد است که این ۳ مسئله است. شاید همه دنیا الآن تماس بگیرند که عاقل باشید و ...، اما مقاومت باید پاسخ دهد. اینکه پاسخ در چه سطحی باشد، سعی می‌کنند که این جنایت رژیم صهیونیستی را کوچک کنند و بگویند شما پاسخ کوچکی بدهید.  

من در این سخنرانی واقعاً نمی‌خواهم شعار بدهم. دشمن و آنکه دشمن را حمایت می‌کند بداند و منتظر پاسخ قطعی ما باشد. هیچ صحبتی و مذاکره‌ای در این مسئله نداریم، بین ما و شما، روز‌ها و شب‌ها هست که قرار می‌گیرد.

امروز بعد از ترور شهید محسن و شهید هنیه می‌دانیم که دشمن در بالاترین درجه آمادگی ازنظر قدرت‌های هوایی، تجهیزات نظامی، بستن حریم هوایی، آنچه اتفاق افتاد، مناطقی را که ما با هدهد تصویر گرفتیم خالی کردند، امروز نمی‌دانند که پاسخ از کجا خواهد بود، از شما، از شرق یا از جنوب فلسطین و آیا پاسخ هم‌زمان است یا بافاصله. روزها و شب‌ها باید در پناهگاه‌هایشان باشند تا زمانی که دلمان خواست جوابشان را بدهیم.

به همه دوستان و عزیزانم بگویم برخی شروع به کمرنگ کردن دستاورد‌های ما می‌کنند. طوفان الاقصی بعضی‌ها را مکشوف کرد و نشان داد برخی ازنظر اخلاقی و روانی اصلاً انسان نیستند. محور مقاومت می‌داند هرکس که درنبرد است با غضب و تعقل نبرد می‌کند، باید بدانند که تمام مجاهدان ما و ما که در حال سیر در معرکه هستیم، ما نمی‌گوییم که پاسخ حق ماست در زمان و مکان مناسب، ما می‌گوییم پاسخ می‌دهیم، روز‌ها و شب‌ها منتظر باشند. امروز تصمیم در میدان است، امروز میدان مشخص خواهد کرد که ظرفیت و فرصت‌ها چیست و بدانند پاسخ ما حقیقی و واقعی خواهد بود.

پاسخ مطالعه شده، دقیق و با تمام ظرافت و دقت خواهد بود. ما با شما عهد می‌بندیم که راه تمام شهدای فرمانده را ادامه خواهیم داد. خون آن‌ها به ما مسئولیت بیشتری خواهد داد. اما دشمن، در ماه محرم هستیم، حضرت زینب و فرزندان حضرت زینب از شهری به شهر دیگر می‌برد، ما می‌گوییم با کشتن زنان و کودکان می‌خواهید ما را بترسانید، همان‌طور که حضرت زینب گفت، نتانیاهو، ترامپ و ... هر کار و هر سعی‌ای می‌خواهید انجام دهید. این دشمنی را مردان خدا در تمام میدان‌ها پاسخ خواهند داد.

ما با شهیدمان امروز وداع نخواهیم کرد و به او می‌گوییم به امید دیدار در کنار برادران شهیدمان.» 

به گزارش آنا، پس از سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، بر پیکر شهید فوآد شکر نماز میت خواندند و بر روی دستان مقامات کشوری و لشگری و همچنین خیل عظیم مردم بیروت تشییع شد.

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند/ اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند/ اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند/ اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند/ اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند/ اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد

سیدحسن نصرالله: اسرائیلی‌های احمق نمی‌فهمند چه خط قرمزهایی را رد کردند/ اسرائیلی‌ها، بخندید، اما در آینده بسیار گریه خواهید کرد

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته