دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1403 - 11:04

واکنش دبیرکل سازمان ملل به تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه

واکنش دبیرکل سازمان ملل به تنش‌آفرینی رژیم صهیونیستی در منطقه
به دنبال تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و هم‌چنین ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران، دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرف‌ها و جامعه جهانی خواست تا در راستای تنش‌زدایی منطقه‌ای با یکدیگر همکاری کنند.
کد خبر : 925314

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، به دنبال تشدید تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان و هم‌چنین ترور شهید «اسماعیل هنیه» در تهران، دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرف‌ها و جامعه جهانی خواست تا در راستای تنش‌زدایی منطقه‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای عنوان کرد:

این حملات  تشدید تنش خطرناکی را به همراه دارد و تلاش‌ها باید بر آتش‌بس غزه، آزادی اسرا و افزایش کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها و هم‌چنین برقراری آرامش در امتداد مرز لبنان و اسرائیل متمرکز شود.

سازمان ملل متحد از همه می‌خواهد که برای کاهش تنش منطقه‌ای در راستای ایجاد صلح و ثبات بلندمدت شدیدا تلاش کنند. جامعه بین‌الملل باید برای جلوگیری فوری از هرگونه اقدامی که می‌تواند کل خاورمیانه را به حاشیه براند و تاثیر مخربی بر غیرنظامیان داشته باشد، همکاری کند. برای انجام این کار باید اقدامات دیپلماتیک جامع را جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای در پیش گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته