ضرورت کیفیتبخشی و استانداردسازی مدارس شاهد در کشور
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا پناهیروا، مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران مدارس شاهد استان همدان به اهمیت مدارس شاهد پرداخت و با بیان اینکه وجود مدارس شاهد ظرفیت مطلوبی برای نظام آموزش و پرورش است، این مدارس را نماد توجه همهجانبه به ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت عنوان کرد.
وی با اشاره به دستورالعملهای مختلف در راستای غنای برنامهها و فعالیتهای مختلف مدارس شاهد، افزود: وظیفه داریم با تمام توان در اجرای برنامههای متنوع آموزشی و پرورشی مدارس شاهد تلاش کنیم.
مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به هزار و ۳۰۰ دانشآموز و فرهنگی شهید استان همدان اشاره و تأکید کرد: کیفیتبخشی و استانداردسازی مدارس شاهد جزو اولویتهاست، زیرا که کمبود نیروی انسانی ماهر و توانمند در مدارس شاهد یکی از آسیبهای جدی این مدارس است.
پناهیروا افزود: با بهکارگیری نیروی انسانی و مدیران توانمند پویایی این مدارس را شاهد خواهیم بود، همینطور بازنگری در برخی از بخشنامهها در دستورکار مدارس شاهد برای رشد و ارتقای علمی و فرهنگی در دستور کار خواهد بود.
وی با اشاره به دغدغه مدیران و دانشآموزان و خانوادهها از افزایش ۲ ساعته مدارس ابتدایی و متوسطه گفت: افزایش ساعت وجود ندارد و تنها به دلیل تفاوت مدارس شاهد با مدارس عادی در دوره متوسطه ۶ ساعت برنامه تقویتی و مکمل و در دوره ابتدایی ۴ ساعت است که از سالهای قبل وجود داشته است.
پناهیروا همچنین از ابلاغ بخشنامه به استانها خبر داد و گفت: به دلیل تعداد پایین مدارس شاهد و استقبال خانوادهها برای ثبتنام فرزندانشان در این مدارس مقرر شد با این شرط که در مدارس شاهدی که امتیاز ایثارگری کم باشد پذیرای دانشآموزان با امتیاز کم یا حتی بدون امتیاز نیز باشند.
انتهای پیام/