دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1403 - 15:38
نجفی:

جامعه از تبلیغ چند رشته خاص فاصله بگیرد؛ مگر کشور فقط نیازمند حقوقدان و روانشناس است؟!

جامعه از تبلیغ چند رشته خاص فاصله بگیرد؛ مگر کشور فقط نیازمند حقوقدان و روانشناس است؟!
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، وجود توازن و تعادل در انتخاب رشته متقاضیان دانشگاه را الزام جامعه عنوان کرد و گفت: باید جامعه از تبلیغ چند رشته خاص فاصله بگیرد؛ مگر کشور فقط نیازمند حقوقدان و روانشناس است؟!
کد خبر : 925231

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در شورای هم‌اندیشی گزینش‌گران استان اصفهان که به میزبانی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، نامی دیرآشنا و خوشنام در استان اصفهان و به سبب تأثیرگذاری فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی شاخص بوده و از نظر رتبه‌بندی علمی این واحد دانشگاهی از برترین دانشگاه‌های کشور است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان  یکی از پرجمعیت‌ترین دانشگاه‌های کشور و ستاد مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در استان اصفهان است که ۹۰ هزار دانشجو دارد و در چند سال اخیر هم میزبان دانشجویان غیرایرانی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: این دانشجویان عمدتاً از چند کشور همسایه هستند و دنبال تنوع در دانشجویان غیرایرانی خود هستیم تا از جنوب شرق آسیا نیز جذب دانشجو داشته باشیم.

نجفی متذکر شد: سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان میزبان دانشجویانی از دانشگاه‌های مالزی بودیم و در حال حاضر مشغول گزینش تعدادی از دانشجویان خود برای اعزام به مالزی هستیم، چراکه معتقدم ضرورت یک دانشگاه خوب این است که از وجود دانشجوی خارجی برای تجربه تعاملات میان فرهنگی نیز بهره ببرد.

وی یادآور شد: مسئله تعاملات بین‌المللی و تبادلات علمی با سایر کشور‌ها از منظر فرهنگی و علمی دوجانبه بسیار ضروری است و کمک همگانی را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تبیین کرد: تنوع رشته‌های دانشگاه آزاد بسیار است و آمادگی کمک آموزشی و پژوهشی به پرسنل دستگاه‌ها بنابر نیاز آن دستگاه وجود دارد، چراکه ازجمله خدمات و رسالت اجتماعی ماست و ما در تخصص‌ها و علوم مختلف در دستگاه‌ها و ارگان‌ها دچار مشکل عدم نیروی متخصص هستیم و دانشگاه آزاد اسلامی آماده پرورش نیروی متخصص مورد نیاز برای دستگاه‌های گوناگون است.

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «طرح پویش» گفت: دانشجویان در این طرح حین تحصیل برای ورود به بازار کار کسب تجربه می‌کنند و اینگونه به عرصه پرورش نیروی متخصص وارد شده‌ایم و توانسته‌ایم با صنعت و دستگاه‌های گوناگون ارتباط برقرار کنیم.

وی توضیح داد: متأسفانه اقبال به برخی رشته‌ها کم شده و بیشتر جوانان به سوی رشته‌هایی نظیر حقوق و روانشناسی گرایش دارند؛ در حالی که یک جامعه نیازمند همه رشته‌هاست و اینکه فقط چند رشته خاص مورد تبلیغ قرار بگیرد، بزرگ‌ترین آسیب در انتخاب رشته و در توازن بازار کار در سال‌های آتی خواهد بود و این شرایط نیازمند راهنمایی و هدایت از سوی آموزش و پرورش، وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها و مراجع فرهنگ‌ساز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته