دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها:

«حامیم» لبیک دانشجویان به امر رهبر انقلاب در موضوع جهاد تبیین است

«حامیم» لبیک دانشجویان به امر رهبر انقلاب در موضوع جهاد تبیین است
حجت الاسلام کرمی با اشاره به جایگاه ویژه دانشجویان در تبیین و بیدارگری جامعه از نگاه رهبر انقلاب، گفت: طرح حامیم برای تسهیل تحقق این مهم توسط دانشجویان برنامه ریزی شده است.
کد خبر : 925222

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سعید کرمی، مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در افتتاحیه سومین دوره طرح ملی حامیم در حرم مطهر رضوی با اشاره به دیدار اربعین رهبر معظم انقلاب با دانشجویان و امر ایشان نسبت به جهاد تبیین در تابستان ۱۴۰۱ گفت: طرح حامیم از همان سال در لبیک به این مطالبه رهبری برنامه ریزی و آغاز شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب همیشه بیشترین دیدار‌ها و مهمترین و راهبردی‌ترین بیانات خود از جمله در حوزه جهادتبیین و بیدارگری جامعه را با دانشجویان دارند، افزود: ایشان در دیدار اربعین ۱۴۰۱ با دانشجویان فرمودند چهاردهه است دشمن از هر راهی برای نابودی نظام اسلامی استفاده کرده، اما از هیچ یک نتیجه نگرفته و حالا به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی و نابودی سرمایه اجتماعی نظام از طریق جنگ شناختی و رسانه‌ای تمام عیار است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: با وجود رسانه‌های فرهنگی رسمی، رهبر انقلاب، نوک پیکان مسئولیت و تکلیف در جنگ شناختی را متوجه جریان دانشجویی می‌دانند و آن‌ها را فرا می‌خوانند از این رو سه سال است نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در قالب طرح حامیم تمرکز ویژه دارد تا دانشجویان هم خود به درک درست و عمیق از مبانی اندیشه دینی سیاسی اسلام و انقلاب برسند و هم بتوانند مشعل هدایتگر و جلودار جامعه باشند. 

پمپاژ امید با قول سدید

حجت الاسلام کرمی تصریح کرد: سومین دوره طرح حامیم بر آن است تا در راستای پمپاژ امید مقابل توطئه یأس پراکنی دشمن، معنای امید، قله و نزدیکی به آن و رسالت دانشگاهیان در امیدآفرینی به جای گوشه نشینی و عافیت طلبی را برای شرکت کنندگان، تبیین و آنان را به کنشگری موثر در عرصه جهاد تبیین دعوت کند.

وی با اشاره به آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلاً سَدِیداً..»، واژه سدید را به معنای خوب حرف زدن و حرف خوب زدن دانست که سبب اصلاح می‌شود و ابراز امیدواری کرد فعالان فرهنگی سیاسی با درک اهمیت گفتار و منطق ثواب، به جایی برسند که با قول سدید در محیط دانشگاه جریان ساز شوند.

یادآور می‌شود سومین دوره طرح ملی «حامیم» به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، از ۹ مرداد تا پایان شهریور با حضور هفت هزار دانشجوی منتخب دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته