دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۳ کارگردان برجسته سینما سفیر اهدای عضو شدند

۳ کارگردان برجسته سینما سفیر اهدای عضو شدند
سه سینماگر برجسته ایران به عنوان سفیران جدید اهدای عضو ایرانیان معرفی شدند.
کد خبر : 925156

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان مراسم اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای کارگردانان فیلم اول، سه سینماگر برجسته ایران به عنوان سفیران جدید اهدای عضو ایرانیان معرفی شدند.

کتایون نجفی‌زاده رئیس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان با اشاره به همدلی خوب سینماگران برای فرهنگ‌سازی این اقدام انسانی، خیرخواهانه و امیدبخش بین مردم گفت: سالانه حدود سه هزار مرگ مغزی داریم که فقط خانواده حدود هزار نفر راضی به اهدای عضو می‌شوند، اگر سینماگران بتوانند در این زمینه فرهنگ‌سازی درستی کنند، بیماران بیشتری می‌تواند با دریافت پیوند اعضای حیاتی، از مرگ نجات یابند.

دکتر امید قبادی، نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان هم در سخنانی با اشاره به آمادگی انجمن برای مشاوره‌ به فیلم‌نامه نویسان گفت: ساخت فیلم‌های ماندگار مانند «بودن یا نبودن» کیانوش عیاری، می‌تواند در نجات جان بیماران در انتظار پیوند، اثر مهم و حیاتی داشته باشد.

کیانوش عیاری هم با اظهار خرسندی از این اتفاق اثرگذار فرهنگی گفت: ایده جدیدی برای کمک به این اقدام نجات بخش انسانی دارم و امیدوارم بتوانم با لحنی شیرین برای پیوند عضو فیلم بسازم.

در این مراسم ضمن تبادل تفاهم‌نامه میان انجمن اهدای عضو ایرانیان و بنیاد سینمایی فارابی، کیانوش عیاری، مسعود جعفری جوزانی و رسول صدرعاملی سه کارگردان صاحب نام سینمای ایران به عنوان سفیران جدید پیوند اعضا معرفی شدند و محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی هم با دریافت کارت اهدای عضو به این اقدام انسان دوستانه پیوست.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته