دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کولیوند عنوان کرد:

تجهیز ناوگان امدادی هلال‌احمر به ۱۵۰۰ خودرو/استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها

تجهیز ناوگان امدادی هلال‌احمر به ۱۵۰۰ خودرو استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ناوگان امدادی هلال احمر تا پایان سال جاری به ۱۵۰۰ خودروی جدید مجهز می‌شود.
کد خبر : 925104

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت یه زائران حج امسال ارائه شد گفت:  امسال فقط ۳۰ فوتی در حج داشتیم در حالی که سال گذشته این آمار ۴۵ مورد فوتی بود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال‌احمر در نشست کشورهای عضو گروه بریکس در مسکو حضور پیدا کرد و ریاست و مدیریت کمیته سلامت و اقدامات بشردوستانه را در این نشست بر عهده گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: در این نشست ۴۷ بند مصوب شد که ۱۰ بند آن پیشنهاد هلال احمر ایران بود که در سپتامبر به تصویب روسای جمهور نشست بریکس می رسد.

کولیوند گفت: در سفر به مسکو با شرکت تولید بالگرد در روسیه هم دیدارهایی شد و تفاهمات خوبی بین هلال‌احمر و این شرکت برای نوسازی، تعمیر و نگهداری بالگرد‌های هلال‌احمر صورت گرفت و حتی مقرر شد، بالگردهای ما به بالگردهای دید در شب مجهز شوند.

وی با تاکید بر اینکه از خطوط اعتباری شرکت روسی برای نوسازی بالگردهای ما استفاده خواهد شد، ادامه داد: علاوه بر این مقرر شد یک بالگرد به صورت دوماه رایگان در اختیار ما قرار داده شود تا در ماموریت‌ها از آن استفاده شود. این بالگردها می‌تواند در آتش‌سوزی جنگل‌ها و سایر اتفاقاتی که در کشور می‌افتد موثر باشد. 

هلال‌احمر ایران آماده برای حوادث و بحران‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در هلال‌احمر با استفاده از آموزش‌های عمومی و تخصصی و همچنین تقویت ناوگان امدادی و تکمیل انبارهای امدادی و آشنا کردن مردم از طریق خانه‌های هلال با نحوه مواجهه با حوادث و بحران‌های غیر مترقبه، تلاش می‌کنیم در صورت بروز حوادث کمترین مشکلات برای کشور به وجود بیاید.

وی خاطرنشان کرد: مقایسه نحوه مواجهه با حوادث در کشور ما و سایر کشورها نشان دهنده انسجام و همدلی ارگان‌های مختلف است. ارگان‌های مختلف در کشور ما در هنگام بروز حوادث در کنار هلال‌احمر قرار می‌گیرند.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: هلال‌احمر در پاسخ‌گویی به حوادث، خدمات با سطح بالا را ارائه می‌دهد و باعث افزایش رضایت‌مندی در حوزه داخلی و خارجی شده است.

تقویت ناوگان امدادی به خودروهای پیشرفته روز دنیا

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در توسعه نرم‌افزار و سخت‌افزار و تقویت ناوگان امدادی اقدامات زیادی انجام داده‌ایم. از سال ۹۰ تاکنون حتی ۵۰ عدد خودروی نو هم بین جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌ها توزیع نشده بود ولی دو هفته پیش ۹۱۶ خودروی امدادی را به ناوگان امدادی هلال‌احمر الحاق کردیم. این ناوگان با توجه به میزان حادثه‌خیزی، بین استان‌های مختلف توزیع شد.

وی بیان کرد: هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی امدادی دیگر تا دی یا بهمن‌ماه به ناوگان امدادی هلال‌احمر افزوده خواهد شد.

استفاده از توان دانش بنیان‌ها در هلال احمر

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: ربات شناگر و نجات‌یار با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان به ناوگان امدادی هلال‌احمر افزوده شده است که می‌تواند مغروقین را نجات دهد.

وی بیان کرد: یک مرکز هوشمند تحلیل داده را راه‌اندازی کردیم که تمام فعالیت‌های هلال‌احمر در حوادث مختلف را در سراسر کشور مدیریت و راهبری می‌کنیم تا به این وسیله راهبری عملیات‌های ما هوشمند شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: کارهای تحقیقاتی و عملی و پژوهشی در هلال‌احمر برای تولید گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و همچنین تولید اعضای مصنوعی بدن انسان انجام شده است.

وی ادامه داد: تولید چادرهای امدادی متناسب با اقلیم‌های مختلف را شروع کرده‌ایم که صلیب سرخ جهانی هم خواستار خرید این چادرها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته