دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مرداد 1403 - 10:53

فریت بار به کانادا؛ مقصدی همیشه مهم

فریت بار به کانادا؛ مقصدی همیشه مهم
روش‌های فریت بار به کانادا چیست؟ بهترین روش ارسال کالا به کانادا کدام است؟ چطور می‌توان در هزینه ترانزیت صرفه‌جویی کرد؟ پاسخ را در این مقاله پیدا کنید.
کد خبر : 925098

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،یکی از مقصدهای مهم برای مهاجرت، کشور کانادا است. حضور پرشمار ایرانیان در این کشور، آن را به بازار مهمی برای تجارت تبدیل می‌کند. در کنار این موارد، باید اهمیت صنعتی کانادا را نیز در نظر داشت. نکته دیگری هم وجود دارد: تحصیل و اشتغال بسیاری از ایرانیان در این کشور، نیاز فراوان به ارسال سریع مدارک و وسایل شخصی را به وجود آورده است. 

این عوامل دست به دست هم می‌دهند و تقاضای بالایی برای فریت انواع مرسولات و محموله‌های خرد و سنگین ایجاد می‌کنند. 

اما چطور باید این کار را انجام داد و باید با چه مسائلی دست‌وپنجه نرم کرد؟ در ادامه این مطلب، پاسخ را پیدا می‌کنید. 

چالش‌های فریت بار به کانادا

وقتی مبدأ و مقصد در دو کشور متفاوت باشند، ترانزیت کالا پیچیده خواهد شد. چرا؟ زیرا چند عامل مهم وارد این فرایند می‌شوند و محاسبات را تغییر می‌دهند. بنابراین، برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و زمان، باید پیش از هر اقدامی با آن‌ها آشنا شد: 

هزینه

هزینه نهایی فریت بار به کانادا اولین دغدغه افراد و سازمان‌هاست. از طرفی بهینه‌سازی هزینه‌ها بدون طراحی راهکاری مناسب با نیاز فرستنده نوع محموله و... ممکن نمی‌شود. البته مسیر و روش ارسال را هم نباید نادیده گرفت. 

فریت به کانادا

زمان

محموله‌های تندمصرف باید در کوتاه‌ترین زمان به مقصد و مصرف‌کننده نهایی برسند؛ این محموله‌ها می‌توانند از کالاهای فاسدشدنی گرفته تا مدارک شغلی و تحصیلی‌ای باشند که تحویل سریعشان به مقصد می‌تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد. نکته اینجا است: یافتن حامل مناسب، انتقال ایمن و تحویل به گیرنده در توان هر شخص و مجموعه‌ای نیست. 

قوانین و گمرک

دولت کانادا واردات برخی محموله‌ها را کاملاً ممنوع کرده است. همچنین، ارسال بعضی کالاها دارای محدودیت‌ و نیازمند دریافت مجوز است. تغییر مستمر قوانین، مسئله را پیچیده‌تر نیز می‌کند. ترخیص گمرکی هم از یک فرایند اداری مشخص پیروی می‌کند. همچنین، حضور گیرنده یا نماینده وی در ترمینال یا گمرک ضروری خواهد بود. 

عدم تسلط به این موارد، باعث باقی‌ماندن کالا در گمرک و ضررهای مادی و معنوی می‌شود. 

نگهداری و بسته‌بندی بار 

برای تضمین امنیت کالا در طول زمان فریت بار به کانادا، به بسته‌بندی اصولی نیاز است. این کار بدون شناخت کالاهای مختلف و دراختیارداشتن تجهیزات بسته‌بندی ممکن نیست. برخی محموله‌ها باید در شرایط پایدار دمایی، رطوبتی و فشاری باشند. لازمه این موضوع هم کانتینرهای یخچال‌‌دار، بالشتک‌های گرمایی و... است. 

روش‌های فریت بار به کانادا

با توجه به نبود مرز زمینی بین ایران و کانادا، ارسال مستقیم جاده‌ای و ریلی ممکن نیست. درنتیجه روش‌های باقی‌مانده عبارت‌اند از: 

  • حمل و نقل دریایی: ظرفیت بالای کشتی‌ها امکان ارسال چندین کانتینر بار را فراهم کرده است. همچنین، محموله‌های خرد به‌صورت تجمیعی درون یک کانتینر قرار می‌گیرند و فرستاده می‌شوند. 
  • حمل و نقل هوایی: وقتی نیاز به ارسال فوری و مطمئن باشد، بهترین انتخاب هواپیماست. نه‌تنها کالاهای خرد (فریت) بلکه محموله‌های کارگو هم به این روش ارسال می‌شوند. 

کدام روش برای فریت بار به کانادا بهتر است؟

علاوه بر سرعت، امنیت ارسال هوایی بسیار بالاست. حساسیت ویژه پرسنل فنی و کادر پرواز، در کنار کاهش دفعات بارگیری، این موضوع را ضمانت می‌کند. همچنین، فریت هوایی بار به کانادا، قابلیت ترکیب با دیگر روش‌های ترانزیتی را دارد. درنتیجه پس از ترخیص بار از گمرک، محموله روی واگن یا تریلی بارگیری می‌شود و سپس از طریق پخش مویرگی، به درب گیرنده نهایی می‌رسد. 

پست به کانادا

شرکت‌های حمل و نقل؛ سرعت خدمات، راحتی ارسال

پیداکردن حامل مناسب سخت است؛ اطلاع از قوانین نیاز به تجربه و دانش دارد؛ ترخیص گمرکی هم که جای خود را دارد. پس چه کار باید کرد؟ راه‌حل بسیار ساده است: از خدمات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی استفاده کنید. 

این شرکت‌ها با طراحی راهکارها و مسیر بهینه و تأمین نیازهای مختلف باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه پرداختی می‌شوند. برخی سرویس‌دهنده‌ها خدمات درب به درب را نیز ارائه می‌دهند. در این نوع سرویس‌ها، محموله از پلاک شما دریافت می‌گردد، آماده ارسال می‌شود و به گیرنده نهایی می‌رسد. 

فریت بار و پست بین‌المللی به کانادا با اسپیدکس

همان‌طور که در بخشی قبلی گفته شد، استفاده از خدمات شرکت‌های حمل و نقل دغدغه‌های موجود برای فریت بار به کانادا را برطرف می‌کند؛ البته به شرط آنکه شرکت طرف قرارداد یک سرویس‌دهنده مطمئن باشد. اسپیدکس سابقه‌ای چندین‌ساله در زمینه حمل و نقل هوایی بین‌المللی دارد. پرسنل باتجربه و همکاری با ایرلاین‌های بین‌المللی یکی از شاخصه‌های مهم اسپیدکس است. 

این موضوع به اسپیدکس یک توانایی مهم بخشیده است: این مجموعه می‌تواند محموله‌های خرد، کالاهای سنگین و حتی مرسوله‌های پستی را به کانادا و دیگر کشورهای جهان ارسال کند. اسپیدکس برای تحویل به دنیا آمده است. پس تمامی خدمات لازم برای ترانزیت کالا را نیز در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. ثمره این اتفاق، ارائه سرویس‌های اکسپرس درب به درب توسط این شرکت است. البته این سرویس‌دهنده خدمات درب به فرودگاه، فرودگاه به درب، فرودگاه به فرودگاه و... را نیز ارائه می‌دهد. با اسپیدکس ارسال بار به کانادا راحت‌تر و سریع‌تر از همیشه امکان پذیر است.

علاوه‌برآن، با دریافت خدمات از اسپیدکس، دغدغه‌های شما راجع به انبارداری، بسته‌بندی، ترخیص گمرکی و بیمه نیز پوشش داده می‌شود. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته