دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان‌کرد؛

خون‌بهای خون شهدا تقویت اربعین است

خون‌بهای خون شهدا تقویت اربعین است
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در اربعین، خط سرخ شهادت استمرار تاریخی پیدا کرده و این فرهنگ مانع پیشرفت فرهنگ استکبار شده است. امروز نیز در همه جای جهان می‌بینیم که آزادی خواهی و آزادگی نفوذ کرده است.
کد خبر : 925071
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین همایش ملی موکب داران اربعین حسینی(ع) با عنوان «قدم‌های آسمانی» صبح امروز در آستان مقدس حضرت شیخ صندوق برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست که با اجرای کاظم احمدزاده همراه بود، پس از دمام زنی هیئت عزاداران بوشهری و ورود پرچم حرم حضرت سیدالشهدا(ع) به این محفل معنوی، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زین العابدین و شهادت اسماعیل هنییه رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: جبهه حق دربرابر باطل در هر صورت پیروز است، چرا که خداوند متعال در قرآن کریم این وعده را داده است که اینها یا پیروز می‌شوند و «فتح قریب» نصیبشان می‌شود و یا به شهادت می‌رسند که رستگاری ابدی است.
 
وی اظهار کرد: در اربعین، خط سرخ شهادت استمرار تاریخی پیدا کرده و این فرهنگ مانع پیشرفت فرهنگ استکبار شده است. امروز نیز در همه جای جهان می‌بینیم که آزادی خواهی و آزادگی نفوذ کرده است. در آمریکای لاتین، آسیای مرکزی، آفریقا داریم به وضوح این بیداری و فرهنگ شهادت را می بینم.
 
خاموشی عنوان‌ کرد: این مولفه‌های برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت در همه جای جهان نفوذ کرده است. همگرایی امت‌های اسلامی و همدردی و فعالیت کردن فراتر از مرزها، همه از نمادهای اربعین است.
 
وی افزود: این مسیر تمدنی، خط پررونقی شده و ان شاالله پرقوت تا ظهور حضرت ولیعصر(عج) ادامه پیدا کند. چرا که خط اربعین به ظهور می انجامد. امام زمان (عج) خودش را فرزند امام‌حسین معرفی می‌کند پس باید ابتدا امام‌حسین را بشناسیم تا امام زمان را بشناسیم. خون‌بهای خون شهیدان تقویت این مسیر است و ما هم باید از این فرایند بهره ببریم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از همه موکب داران عراقی، ایرانی و سایر نقاط جهان که ایفای نقش می کنند تشکر می‌کنم. خدارا شکر فرهنگ موکب داری در سال‌های اخیر بسیار پررنگ شده است. موکب داری یعنی تابلویی باشکوه از ایثار مال و و جان و وقت.
 
وی افزود: ما در سازمان اوقاف و امور خیریه برای بحث پیاده روی اربعین و موکب‌داری، وقف‌های متنوعی داریم. برای کفش و کلاه زوار اربعین، برای خدمت به زوار پاکستانی که از مسیر کشورمان عبور میکنند، برای اطعام زوار و زائر اولی ها وقف داریم و باید به آنها عمل کنیم.
 
خاموشی گفت: سال گذشته قریب به ۳۷۰موکب در مسیر زیارت پیاده روی اربعین فعالیت می‌کردند که در مسیرهای منتهی به خاک عراق و داخلی این کشور در مسیر نجف تا کربلا را شامل می شد.
 
وی افزود:من امسال به دوستان گفتم این میزان هم در مبادی خروجی و هم در داخل خاک عراق باید تقویت شود. باید تعامل خودمان را با برادران شیعه و سنی افزایش بدهیم. در‌کنار لطفی که در قالب ارائه خدمات و غذا و امور رفاهی در قالب موکب ها دارند، باید از آنها خرید کنیم تا نفع مالی ظاهری هم ببرند.ما این تفاهم و تعامل را در بین برادران اهل سنت در سامرا تجربه کردیم و نتیجه بسیار خوبی گرفتیم.
 
خاموشی گفت: باید خروجی این جلسات به‌گونه ای باشد که بدانیم امسال چقدر پیشرفت کرده ایم.موکب های سازمان اوقاف و دیگر مواکب باید نقش بهتری در ارائه سرعت دکان به زوار داشته باشند. حتما باید به‌ مسئله بهداشت به صورت جدی توجه شود. حوزه‌ای که ما سال گذشته تذکر هم دادیم و امسال هم باید جدی تر دنبال شود مربوط به گرمای هوا است. سامانه‌های سرمایشی باید تقویت شود تا به آنها که گرمازده میشوند رسیدگی شود.
 
وی درباره تمهیدات جاده ای بیان کرد: البته دولت عراق بخشی از جاده را اصلاح کرده و از طریق سایات ها بهسازی کرده که امیدواریم در سال بعد به صورت کامل انجام شود.
 
خاموشی گفت:بدانید که خود حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت عباس (ع) این مسیر را هدایت می‌کنند و امیدوارم ایران اسلامی در پرچمداری جبهه حق همچنان پایدار و استوار و بابرکت باشد و عمر بابرکت رهبر معظم انقلاب نیز تا ظهور حضرت حجت (عج) ادامه پیدا کند.
خون‌بهای خون شهدا تقویت اربعین است
 
در ادامه، احمد بابایی شاعر و ذاکر اهل بیت(ع) شعرخوانی و مصیبت خوانی پرداخت.
 
پس از این شعرخوانی حماسی و ذکر مصیبت اهل بیت حضرت سیدالشهدا(ع)، کاظم احمدزاده گفت: قرار بود امروز و در این همایش تعدادی از مسئولان فعال در ستاد اربعین در‌ حوزه های مختلف و به ویژه آقایان سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین هم و محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور داشته باشند اما با توجه به اتفاقی که بامداد امروز رخ داد، بسیاری از این دوستان درگیر شدند و در جلسات مختلف حاضر هستند. بنابراین بخش‌هایی از برنامه ریزی ما هم تغییر کرده است.
 
در ادامه این نشست تعدادی از موکب داران مبادی ورودی استان سیستان و بلوچستان، استان‌های مرزی غرب و جنوب کشور،مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی و موکب داران فعال در خاک عراق و جاده نجف به کربلا نکاتی را درباره این آیین‌ معنوی و فعالیت ها و خواسته های موکب ها در این‌ مناطق پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته