دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛

تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران

تحصیل ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران
معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد دانشجویان خارجی علوم پزشکی در دولت سیزدهم بیش از دو برابر شد.
کد خبر : 925031

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد در مراسم افتتاحیه کارگاه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی علوم پزشکی منطقه ۲ کشور در تبریز اظهار کرد: در شروع دولت سیزدهم حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجوی خارجی در حوزه سلامت در کشور تحصیل می‌کردند که این رقم هم اکنون به بیش از ۱۰ هزار نفر از ۶۰ کشور دنیا رسیده است.

وی بین‌المللی‌سازی و توجه به کیفیت آموزشی را در کنار افزایش شمار دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل را از محور‌های مهم فعالیت معاونت آموزشی وزارت بهداشت عنوان کرد و از ابلاغ آیین‌نامه تحصیل دانشجویان خارجی علوم پزشکی در کشور خبر داد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت به ظرفیت‌های بسیار بالای کشور در تربیت دانشجویان خارجی اشاره کرد و افزود: به منظور تنوع بخشی به رشته‌های حوزه علوم پزشکی، به تازگی رشته‌های جدیدی از جمله دیپلماسی سلامت، گردشگری سلامت، سلامت جهانی و سلامت شهری در این وزارتخانه تأسیس شده است.

وی با اشاره به رویکرد تحولی در آموزش نظام سلامت گفت: در رویکرد تحولی ضمن تفویض اختیار به دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق مختلف کشور، سعی کرده‌ایم همه برنامه‌های آموزشی را بر اساس نیاز‌های روز با محوریت عدالت و بهره وری متحول کنیم.

کارگاه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی علوم پزشکی منطقه ۲ کشور به منظور توانمندسازی سیاستگذاران، مدیران و کارشناسان امور بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های شمال غرب به مدت دو روز به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

آشنایی با محور‌های مختلف بین‌المللی‌سازی آموزش عالی نظیر اصول مکاتبات بین‌المللی در آموزش، تشریفات بین‌الملل، همکاری‌های مشترک آموزشی در سطح بین‌الملل، بازاریابی بین‌المللی، تضمین و ارتقای کیفیت در آموزش عالی بین‌المللی، دیپلماسی علمی - آموزشی و بین المللی سازی آموزش از محور‌های این کارگاه است.


وی با بیان اینکه بین المللی سازی آموزش یک علم است و باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد، اظهار کرد: از چهار کارگاه برگزار شده در کلان منطقه‌های دیگر بازخورد خوبی حاصل شده است.

ایشان در پایان اضافه کرد: مراقب کیفیت آموزشی باشیم چراکه آینده را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته