دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی سامانه وزارت بهداشت در راستای تسهیل در انجام فعالیت‌های آموزشی بین‌المللی

راه‌اندازی سامانه وزارت بهداشت در راستای تسهیل در انجام فعالیت‌های آموزشی بین‌المللی
معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص راه اندازی وب سایت EDCATION IRAN گفت: این سامانه در راستای تسریع، نظم دهی و تسهیل در انجام فعالیت‌های آموزشی بین‌‌المللی طراحی و راه اندازی شده است.
کد خبر : 925022

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل باقری فرد در خصوص راه اندازی این وب سایت گفت: این سامانه در راستای تسریع، نظم دهی و تسهیل در انجام فعالیت‌های آموزشی بین المللی طراحی و راه اندازی شده است.

وی ضمن تقدیر از کلیه دست اندرکاران طراحی و راه اندازی این سامانه، افزود: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت در راستای بین المللی سازی دانشگاه‌ها و ارتقای وضعیت موجود، گام‌های مفیدی بر داشته شده است که می‌توان به ایجاد رشته‌های آموزشی گردشگری سلامت، دیپلماسی سلامت، سلامت جهانی، سلامت شهری در تعدادی از دانشگاه‌های اشاره کرد، همچنین ابلاغ آئین نامه تحصیلی دانشجویان خارجی، تدوین راه کار‌هایی جهت کاهش میزان مراجعه به وزارت و نیز دادن اختیارات کافی به دانشگاه‌ها در زمینه جذب و آموزش دانشجوین خارجی از جمله این موارد است.

در ادامه، عنایت اله شعبانی مدیر کالج بین الملل دانشگاه تهران نیز ضمن تشریح نحوه فعالیت این سامانه، گفت: باتوجه به فعالیت سامانه‌های مشابه در بسیاری از کشور‌ها در جهت فعالیت‌های مشترک بین المللی، نیاز به راه اندازی این سامانه در کشور احساس می‌شد تا زمینه‌های مساعدی جهت افزایش و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی بین المللی داشته باشیم.

وی ایجاد این سامانه را صرف وزارت بهداشت ندانسته وگفت: پس از بارگذاری دیتا‌های لازم دراین سامانه، این وب سابت بستری جهت ارائه آموزش‌های بین المللی در قالب‌های مختلف خواهد بود.

شعبانی از مزایای این سامانه به پیگیری وضعیت دانشگاه‌ها وارائه بازخورد جهت ارتقای وضع موجود، ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران وب سایت، توانمند سازی کارکنان دانشگاه‌های عضو، بروز رسانی وتدوین کتابچه، بروشور، کتاب ومحتوای تبلیغاتی الکترونیک، حضور در نمایشگاه‌ها جهت معرفی دانشگاه‌های عضو، پژوهش در حوزه امور بین الملل، بستر سازی جهت پذیرش وثبت نام دانشجوی بین الملل واطلا رسانی امکانت دانشگاه‌های عضودر شبکه‌های اجتماعی بر شمرد.

گفتنی است؛ این سامانه با حضور روسا، معاونین آموزشی، مدیران امور بین الملل دانشگاه‌های کلان منطقه ۲ کشوری در تبریز رونمائی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته