دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 23:30

قالیباف: برخی مسائل دوجانبه با امارات نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد

قالیباف: برخی مسائل دوجانبه با امارات نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد
رئیس مجلس در دیدار با شیخ عبدالله بن زاید معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی گفت: ما درباره برخی مسائل دوجانبه و روابط سیاسی به تفاهم رسیدیم که نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد.
کد خبر : 925018

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف در دیدار با شیخ عبدالله بن زاید معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، گفت: دو جلسه مفصل در جریان سفر به امارات متحده عربی با مقامات عالی‌رتبه این کشور داشتیم که نتیجه آن مثمر ثمر بود.

وی اظهار کرد: ما درباره برخی مسائل دوجانبه و روابط سیاسی به تفاهم رسیدیم که نیاز به پیگیری‌های بیشتر دارد.

قالیباف خاطر نشان کرد: من در خصوص نحوه رسیدن به اجرای توافق‌ها یادداشتی برای شیخ منصور نوشتم چرا که اعتقاد ما این است که نتایج این سفر می‌تواند تأثیر زیادی در آینده روابط دو کشور داشته باشد که مهم‌ترین آن در حوزه مسائل اقتصادی است.

شیخ عبدالله بن زاید معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و تشکر از میزبانی گرم مقامات ایرانی، گفت: در روابط فی‌مابین فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شماری وجود دارد و می‌توان با استفاده از آنها روابط دوجانبه را تقویت کرد لذا باید هرچه بیشتر در استفاده از این ظرفیت‌ها گام برداریم.

وی افزود: توسعه هرگونه روابط اقتصادی به مجموعه‌ای از عوامل بستگی دارد که نخستین عامل، اراده، دومین عامل، فرصت‌های اقتصادی، سومین عامل نیز ظرفیت تاجران و عامل چهارم سازوکار حقوقی در این حوزه است. تمام این موارد هم وجود دارد جز مورد چهارم که سازوکار حقوقی است.

معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی اظهار داشت: اقدامات لازم باید به گونه‌ای صورت گیرد که دو کشور بدون هیچ آسیب و زیانی بتوانند به اهداف خود برسند لذا در این مسیر، اراده و عزم دو طرف مهم است که وجود دارد.

وی تأکید کرد که باید به مرحله فعال‌سازی و اجرایی شدن تفاهم‌ها برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته