دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 21:00

رئیس‌جمهور: گسترش تعاملات ایران و امارات متحده عربی به نفع امت اسلامی است

رئیس‌جمهور: گسترش تعاملات ایران و امارات متحده عربی به نفع امت اسلامی است
رئیس‌جمهور بر لزوم گسترش تعاملات ایران و امارات متحده عربی به نفع امت اسلامی تأکید و اظهار امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های دو کشور در دوره پیش‌رو بیش از پیش گسترش یابد.
کد خبر : 925005

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور عصر سه‌شنبه نهم مرداد ۱۴۰۳ در دیدار «شیخ عبدالله بن زاید» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه امارات متحده عربی که به منظور شرکت در آئین تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، اظهار امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های دو کشور در دوره پیش‌رو بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تعمیق و تقویت روابط با همسایگان اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و دولت چهاردهم است، گفت: کشورها و ملل اسلامی برادران یکدیگر هستند و اگر متحد و ید واحده شوند،‌ رژیم صهیونیستی قادر به انجام چنین جنایاتی وحشتناکی در حق مردم مظلوم فلسطین نخواهد بود.

پزشکیان ابراز امیدواری کرد گسترش تعاملات دو کشور موجب وحدت و انسجام واقعی میان کشورهای اسلامی شود.

«شیخ عبدالله بن زاید» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز در این دیدار با عرض تبریک رئیس دولت امارات به مناسبت انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت و مردم امارات علاقه عمیق و فراوانی به ایران و مردم ایران دارند. معتقدیم این یک شانس خوب بوده که ما کنار هم هستیم و روابط حسنه‌ای با یکدیگر داریم و امیدوارم بتوانیم از فرصت‌های موجود برای تأمین منافع متقابل بهترین استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه رئیس دولت امارات تأکید داشتند تا به شما بگویم که کشور ما را کشور دوست و خانه دوم خودتان بدانید، افزود: امیدوارم دوره ریاست جنابعالی آغاز راهی جدید در مسیر توسعه روابط فی‌مابین باشد. اطمینان داشته باشید که درهای امارات همواره به روی شما و هر گونه افکار و ایده توسعه روابط میان دو کشور در تمام زمینه‌ها و همه سطوح باز است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسعود پزشکیان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته