دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از افتتاح اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی؛

پیرغلامان و مداحان در کرمان گردهم آمدند/از مداحی و تجلیل تا اجرای آیین‌های سنتی عزاداری

پیرغلامان و مداحان در کرمان گردهم آمدند از مداحی و تجلیل تا اجرای آیین‌های سنتی عزاداری
آیین افتتاح بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با مداحی پیرغلامان و اجرای آیین‌های سنتی کرمانی‌ها برای عزاداری حسینی و تجلیل از پیشکسوتان برگزار شد.
کد خبر : 925002

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاح بیست و یکمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با شعار کرمان حسین آباد ایران دقایقی پیش نهم مرداد ماه با حضور مسئولان برگزار کننده مراسم سعید مقدسیان، عرفان خداپرست، دبیر اجلاس، محمدمهدی خداپرست استاندار استان کرمان ، علی رمضان نژاد رییس اجلاس و جمع کثیری از پیرغلامان ملی و بین المللی بر مزار حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان از سوی بسیج صدا و سیما و استانداری کرمان آغاز شد.

این مراسم از شبکه های قرآن، افق و الکوثر به صورت زنده پخش شد.

آیت الله حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان  در صحبت هایی گفت: درود و سلام بر شهدای این خاک و پیرغلامان حاضر در این مکان. پیرغلام یعنی خدمتکار سالخورده که گرد وجود نورانی و مبارک امام حسین(ع) نشسته در کشتی نجات یعنی عزیزی که عمر خود را در خدمت به این راه سپری کرد.

پیرغلامان و مداحان کشورهای مختلف در کرمان گردهم آمدند/

وی با اشاره به چهار مولفه و رکن در پیرغلامی و خدمتگزاری سالخوردگی برای امام حسین(ع) گفت: نخستین رکن پیرغلامی معرفت است ، عزیزی پا در این عرصه میگذارد که معرفت و شناخت را به دستگاه اهل بیت(ع) والا داشته باشد. رکن دوم مداومت است که عمری از جوانی تا میانسالی را می طلبد و همیشه مراقب است تا دراین مسیر مداومت داشته باشد. رکن سوم کیفیت عزاداری است، یعنی برافراشتن پرچم عزای انسان ساز و تجلیل از امام حسین(ع) و نهضتش که دانشگاه و کارخانه انسان سازی است و در نهایت رکن چهارم عشق و ارادت به بارگاه امام حسین(ع) است.

آیت الله علیدادی با تأکید براینکه خلق حماسه دفاع مقدس خود یک کربلای کوچک است، گفت: حاج قاسم سلیمانی چهره ای بود که از همین مسیر صاحب مکتب و عاشق امام حسین(ع) و شهادت شد و در فراق شهادت سوخت و گریه کرد تا اینکه بدن نازنینش مثل اربابش در نزدیکترین نقطه به کربلا پرپر شد.

سپس محمدمهدی فداکار استاندار کرمان پشت تریبون قرار گرفت و گفت: شما توفیق بزرگی دارید که غلامی حضرت اباعبدالله(ع) را می کنید و خداراشاکریم که این توفیق را ما هم پیدا کردیم . شما مردم میهمان شهید سلیمانی هستید و تلاش داریم ما هم میزبانی خوبی کنیم، شهید سلمیانی خودش بانی خیر بود . خیلی مراکز فرهنگی این شهر یا توسط خودش یا با کمک او ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: کرمان ظرفیت های بزرگی از معدن گرفته تا کشاورزی، ترانزیت تا نیروی انسانی است. بارزترین شخصیت ها شهدای عزیز این استان هستند و شهید سلیمانی هم افتخار کرمانی هاست. انشاالله خداوند نام ما را هم در زمره نوکران امام حسین(ع) ثبت کند.

در ادامه حمید عسکری مداح روشندل استان کرمان نیز پشت تریبون به زبان فارسی و عربی به میهمان این مراسم خوش آمدگویی کرد و سپس برای امام حسین(ع) و سپس مردم مظلوم غزه و فلسطین مداحی کرد.

احمد علی رمضانی مدیرکل صدا و سیمای کرمان نیز اظهار داشت: ما بیش از شش هزار و پانصد شهید و سردار عارف و عاشق را تحویل و تقدیم مکتب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) کردیم. ما چند نوبت دیگر هم برای این کار خیر پیش قدم شدیم اما به دلائلی نشد ، ما کرمانی ها میهمان نواز هستیم و میزبان شما امشب حاج قاسم سلیمانی است و به نیابت از این شهید خدمتگزار شما هستیم.

سپس خواهر شهید عادل رضایی ذاکر اهل بیت(ع) که سال گذشته در عملیات انتحاری گلزار شهدای کرمان به شهادت رسید، درباره نحوه شهادت ایشان توضیحاتی ارائه داد و گفت: من درسی که از شهادت برادرم گرفتم این بود که اگر خوب نوکری کنیم، ارباب برایمان خوب اربابی می کند. عادل سه نشانه از حضرت زهرا(س) داشت و موقع شهادت هم سه ترکش به پهلو، سینه و سپس بازویش اصابت کرد و الحمدلله مزد نوکری را حضرت زهرا به ایشان داد.

در ادامه آیین سنتی سنگ زنی هیئت روستای کن از توابع شهرستان کوهبنان استان کرمان برای عزای حسینی اجرا شد.

بخش پایانی مراسم تجلیل ازچند تن از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور وفادار استاندار کرمان، رییس دادگستری استان، رییس اجلاس ، سردار فضلی جانشین هماهنگ کننده کل سپاه، حاج حمید منتظر  بود. در ابتدا خانواده حاج عادل رضایی ، حاج محمود رضایی مداح اهل بیت(ع) پدر این شهید، خواهر ، همسر و فرزندانش روی صحنه حاضر شدند  و مورد تقدیر قرار گرفتند.

سپس زنده یاد حاج ایرج کامیابی مسئول و متولی تکیه میدان قلعه و ریس شورای هیئت های مذهبی استان کرمان مورد تجلیل قرار گرفت و فاطمه کامیابی فرزند و شریف خیراندیش همسر زنده یاد حاج ایرج کامیابی روی صحنه حاضر شدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.  

در این برنامه حاج احمد نژادقلی  و حاج مهدی صدفی از دوستان نزدیک حاج قاسم سلیمانی و از بین بانوان نیز فردوسی کوچک زاده نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته