دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان

پیام وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان
وزیر آموزش‌وپرورش به مناسبت بیست و نهمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان پیامی صادر کرد.
کد خبر : 924993

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، متن پیام رضامراد صحرایی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَكَذَلِكَ أَنزَلْنَاهُ آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ وَأَنَّ اللَّهَ یَهْدِی مَن یُرِیدُ(سوره حج/آیه ۱۶)

و اینگونه ما قرآن را به صورت آیاتی روشن نازل کردیم و خداوند هر کس را که بخواهد هدایت می‌کند.

سلام بر فرزندان برومند و سرافراز ایران اسلامی

حضور ارزشمند شما عزیزان در رویداد مهم و تعالی‌بخش بیست و نهمین کنگره سراسری قرآن کریم مدارس استعدادهای درخشان؛ فرصتی مغتنم برای انس هرچه بیشتر با کلام و معارف نورانی وحی است.

قرآن کریم سرچشمه تمام حقایق و معارف اسلامی است که به‌تدریج بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل گشت و ضمن پاسخگویی به تمام نیازمندی‌های جامعه بشری، طریق سعادت و هدایت انسان را ترسیم می‌نماید.

تدبر و انس با قرآن کریم راهنمای روشن در مسیر زندگی حال و آینده انسان‌هاست و خداوند متعال وظیفه تبیین آن را به پیغمبر اکرم (ص) واگذار نموده است. آنجا که در آیه ۴۴ سوره نحل می‌فرماید:  «‌وَأَنْزَلْنَا إِلَیْكَ الذِّكْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ» «و قرآن را به تو نازل کردیم تا آنچه را که از جانب خداوند برای مردم فرستاده شده است بر ایشان تبیین فرمایی.»

بنابراین یکی از وظایف نبی مکرم اسلام (ص) تبیین آیات الهی قرآن کریم بود، ولی آن حضرت برای پس از خود نیز عترت را در کنار قرآن توصیه فرمود که در حدیث «ثقلین» مشهور است و فرمودند: «من از میان شما می‌روم و دو چیز گرانبها برای شما به یادگار می‌گذارم، یکی از آنها کتاب خدا است و دیگری اهل‌بیت و عترت (ع) من؛ اینها هرگز از هم جدا نمی‌شوند و مادامی که شما به این دو یادگار تمسک بجویید، هرگز گمراه نخواهید شد.»

عزیزان من! شما که در اوان نوجوانی و جوانی قرار دارید بکوشید مسیر زندگی خود را بر اساس آموزه‌های نورانی قرآن مجید و معارف اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) ترسیم کنید، در مسائل زندگی و چالش‌های پیش‌رو از این دو گوهر یاری جویید؛ به اقامه نماز اهمیت دهید؛ که فرمود: «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَر»ِ؛ «حقیقتاً نماز، انسان را از کارهای زشت و ناشایست بازمی‌دارد.»

 نماز کلید تمام موفقیت‌های انسان است؛ نماز معراج مؤمن محسوب می‌شود و فرموده‌اند: هرگاه خواستید خدا با شما سخن بگوید قرآن تلاوت کنید و هرگاه خواستید شما با خدا سخن بگویید نماز بخوانید. دانش‌آموزان عزیزم! این رابطه با پروردگار را تقویت کنید؛ چه بسیار نوجوانان و جوانانی بودند که ره صد‌ساله را یک‌شبه پیمودند، آنان در نبرد با باطل حماسه آفریدند و عاشقانه و عارفانه با حضرت حق مناجات کردند و غایت آنها رضای حق تعالی بود.

در پایان، ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی عزیزان، انتظار دارم با ترویج معارف نورانی قرآن حکیم، نقشی فعال و اثرگذار در گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا نمایید. همچنین، از تلاش‌های ارزشمند عوامل اجرایی و متولیان امر این کنگره؛ به‌ویژه معلمان گرانقدر و مدیران گرامی مدارس سازمان استعدادهای درخشان قدردانی می‌کنم و امیدوارم توفیق خدمت بیش از پیش در تربیت نسل قرآنی نصیب خدمتگزاران صدیق جمهوری اسلامی ایران گردد؛ نسلی که نویدبخش آینده درخشان کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته