دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وظیفه ثانوی رئیس‌جمهور تعالی فکری و معنوی جامعه است

وظیفه ثانوی رئیس‌جمهور تعالی فکری و معنوی جامعه است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رئیس جمهور نیز براساس اصول مبتنی بر مدیریت در نظام ولایی علاوه بر اداره کردن کشور، وظیفه تعالی فکری و معنوی افراد زیرمجموعه و تحت مسئولیت خود را نیز دارد.
کد خبر : 924973

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی روز سه شنبه در سومین دوره تربیت و تعالی استاد شهید دکتر محسن فخری زاده ویژه اعضای هیات علمی، فرماندهان و مدیران دانشگاه جامع امام حسین (ع) که برگزار شد، با بیان اینکه من این مطالب را به پزشکیان نیز یادآور شدم، افزود: یک مدیر در نظام ولایی، مسئول تعالی و رشد و هدایت مردم است.

وی به تشریح ابعاد سبک مدیریت در نظام ولایی پرداخت و گفت: از دیدگاه نظام ولایی، مدیر یا رئیس فقط کارش ریاست و اداره کردن یک مجموعه نیست بلکه مسئولیت تعالی، رشد و هدایت تک تک افراد زیرمجموعه خود را نیز دارد.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: رئیس جمهور نیز فقط نباید به بعد سخت افزاری مدیریت کشور فکر کند بلکه پرداختن به بخش نرم افزاری آن را نیز برعهده دارد چرا که در نظام ولایی مدیر مانند پدری است که علاوه بر تامین مایحتاج زندگی فرزندان، وظیفه تربیت صحیح آنان را نیز برعهده دارد.

وی ادامه داد: آقایی پیش از این گفته بود که "مسئولان نمی‌توانند به زور مردم را به بهشت ببرند" درست است، اما مسئولان طبق اصول نظام ولایی باید جاده را برای رسیدن مردم به بهشت آسفالت و هموار کنند نه آنکه مسیر جهنم برای مردم هموار نمایند، در واقع مسئولان باید وسیله و ابزار رفتن به بهشت را برای مردم فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یک مسئول در نظام ولایی وظیفه هدایت و راهبری جامعه را دارد، در واقع باید احکام قرآن و نهج البلاغه و بسیاری از مکاتب دیگر را در کشور پیاده سازی کند در صورت پیاده سازی این احکام مردم اعتماد خواهند کرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: دلخوری مردم از خیلی از خواص آن است که "حرف خوب زیاد می‌زنند، اما به آنها عمل نمی‌کنند" لذا مدیر در یک نظام ولایی شان ربوبی و خدایی دارد و باید مدیریت هدایتگرانه و رشددهنده داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امشب به روایتی مصادف با سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) است، افزود: ان امام با عمه بزرگوارشان نگذاشتند که نهضت امام حسین (ع) در کربلا بماند.

وی بیان کرد: در مجلسی که یزید بعد از شهادت امام حسین (ع) ترتیب داد، می‌خواست مرگ اسلام را اعلام کند، اما امام زین العابدین همان مجلس را تبدیل به محلی برای نشر فرهنگ عاشورایی و حسینی کرد.

حجت الاسلام حاجی صادقی اظهار کرد: اسارت مصیبتی سنگین‌تر از شهادت است و امام زین العابدین ۳۵ سال بعد از واقعه عاشورا هر روز شهید شد، آن امام همام در مجلس یزید چنان سخنرانی کرد که به بزرگترین مجلس نشر معارف حسینی تبدیل و یزید آنچنان مغلوب شد که ارتکاب به آن جنایت در روز عاشورا را انکار کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: انسان روح جاودانه‌ای دارد و نیازمند آرامش است، صحیفه سجادیه حضرت زین العابدین (ع) فقط دعا نیست بلکه به تمام ابعاد سبک زندگی پرداخته و با آموزش، زندگی را شیرین می‌کند.

وی در ادامه به تبیین مدیریت ولایی پرداخت و گفت: اصل حیات بشریت بعد از زندگی دنیوی است، اما اینکه چطور فرصت حیات را تبدیل به توشه آخرت کند بسته به نوع و سبک زندگی دارد که در این دنیا انتخاب می‌کند، هر چه در این دنیا کشت کنید در آخرت برداشت خواهید کرد.

وی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که چگونه زندگی دنیا را از خسران نجات داده و آنگونه از دنیا صید کنیم که در آن صید نشویم و در آخرت که روز حساب و حسرت است، بازنده نباشیم، او برای رسیدن به این مقصود، دین و رسول و امام فرستاد تا هدایتگر انسان باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: مجموعه احکام تعالی بخش دین آن است که انسان در دنیا مسیری را برای حرکت برگزیند که در آخرت برنده و رستگار باشد، بعد از گذشت ۴۰ سال و اندی از انقلاب اسلامی باید تلقی شما از دین عمیق‌تر باشد نه اینکه صرفا عادت به انجام اعمال دینی کرده باشید.

وی بیان کرد: باید در این دنیا به نحوی زندگی کرد که نور ساطع شده از خوبی و مطلوبیت رفتار و کردار آدمی دیگران را نیز برخوردار کند، دینداری دو رکن شامل ایمان قلبی و اعمال مناسب دارد و رعایت حقوق مردم و ادا کردن آن است و انسان‌هایی آخرت را برای خود خواهند داشت که اهل دین و عمل صالح باشند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه امام حسین (ع) سومین دوره تربیت و تعالی استاد شهید محسن فخری زاده ویژه اعضای هیئت علمی، فرماندهان و مدیران دانشگاه جامع امام حسین (ع) از امروز ۹ مرداد تا ۱۲ این ماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته