دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1403 - 13:59

کسب مدال نقره مسابقات هارد اندرو قهرمانی جهان (ردبول رومانی) توسط موتورسوار ایرانی

کسب مدال نقره مسابقات هارد اندرو قهرمانی جهان (ردبول رومانی) توسط موتورسوار ایرانی
داریوش قربانی موفق به کسب مدال نقره مسابقات هارد اندرو قهرمانی جهان (ردبول رومانی) شد.
کد خبر : 924913

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش قربانی، قهرمان موتوسو اری، که به تازگی موفق به دریافت سه عنوان با ارزش در مسابقات جهانی اندونزی شده بود، در آخرین حضور بین المللی خود به مدال نقره بیست ویکمین دوره مسابقه هارد اندرو قهرمانی جهان (ردبول رومانی) دست یافت. داریوش قربانی با حمایت و اسپانسری گروه بین المللی فستوس و نیکران موتور پاسارگاد در این مسابقه جهانی حضور یافت.

این مسابقات که به عنوان یکی از چالش برانگیزترین و معتبرترین رویدادهای موتورسواری جهان شناخته می شود، در ۵ دسته ATOM با 51  شرکت کننده، Gold با 46 شرکت کننده، SILVER با 173 شرکتکننده، BRONZ با 316 شرکتکننده و IRON با 173 شرکت کننده، مجموعا با حضور ۷۵۹ رایدر از ۶۴ کشور دنیا برگزار گردید. این رویداد ساالنه که به دلیل مسیرهای پیچیده و طوالنی، به عنوان یکی از سختترین مسابقات موتورسواری شناخته میشود، شامل ۵ روز موتورسواری به مسافت 720 کیلومتر است که روز اول بر روی موانع و عبور از استخر آب، الستیک، تایر و چوب تمرکز دارد و ۴ روز بعد در جنگل، رودخانه و مسیرهای صعبالعبور می گذرد و تقریبا در هر روز بین ۱۷۵ تا ۲۰۰ کیلومتر موتورسواری و ۸ ساعت زمان برای عبور از خط پایان نیاز است.

مسیری بسیار سخت و طوالنی که باعث شده به هر موتورسواری که در هر ۴ روز به خط پایان برسد، مدال finishers مسابقه اهدا و به عنوان برنده محسوب شود. داریوش قربانی با زمان کلی    26 ساعت موتورسواری(متوسط روزی 5.6 ساعت) توانست مدال نقره finishers این مسابقات رو دریافت کند و در کل ۴ روز مقام پنجاهم را به دست آورده و افتخاری بزرگ نه تنها برای خود، بلکه برای تمام جامعه موتورسواری ایران به ارمغان بیاورد. این اولین بار در تاریخ مسابقات ردبول رومانی است که نام ایران در بین کشورهای شرکت کننده ثبت شده و به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ مسابقات موتورسواری ایران و منطقه نیز شناخته میشود.


نیکران موتور پاسارگاد به عنوان یکی از پیشگامان صنعت موتورسیکلت در ایران شناخته می شود و با حمایت از داریوش قربانی، گامی بزرگ در جهت تقویت و ترویج ورزش موتورسواری برداشته است. این حمایت ها که از مدتی قبل شکل گرفته، شامل پشتیبانیهای فنی و مالی است و باعث شده داریوش قربانی با اتکا به مهارت های فنی و تجربههای خود در کنار حمایتهای بی دریغ نیکران موتور پاسارگاد عملکردی درخشان از خود در مسابقات جهانی نشان دهد. این همکاری موفق با نیکران موتور پاسارگاد، الگویی برای حمایت از استعدادهای جوان و پرتالش در ورزش موتورسواری ایجاد کرده و امیدواری ها برای آینده روشن تر در دنیای موتورسواری ایران افزایش یافته است.


داریوش قربانی تاکنون در مسابقات متعددی در داخل و خارج از کشور شرکت کرده و افتخارات زیادی برای ایران به ارمغان آورده است که از معروف ترین و مهمترین آنها میتوان به مسابقات جهانی Erzberg Redbull اتریش، Outliers Redbull کانادا ، Xross صربستان و Abestone Redbull ایتالیا اشاره کرد. او که در حال حاضر در زمینه اندرو فعالیت دارد، موفق به فتح قله 5690 متری دماوند با موتور تریال شده است و همچنین رکورد عبور از تمامی پله های برج میالد با موتور در مدت 25 دقیقه و 49 ثانیه را ثبت کرده است. وی همچنین در مسابقات کالس اندرو اندونزی 2024 موفق به کسب مقام اول و دوم شد و در مسابقه سوپر اینترنشنال پالتینیوم ایران دو مقام افتخارآفرین کسب کرد. همچنین وی اولین ایرانی ای است که در مسابقات سی تو اسکای 2023 مدال طالی مسابقات را کسب کرده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته