دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مزایده املاک مازاد دولت از هفته‌های آتی برگزار می شود

مزایده املاک مازاد دولت از هفته‌های آتی برگزار می شود
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه تمامی فرایندهای مولدسازی دارایی‌های دولت در استان‌ها صورت می‌گیرد، از برگزاری مزایده املاک مازاد دولت به صورت هر سه ماه یک بار از هفته‌های آتی خبر داد.
کد خبر : 924885

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان خصوصی سازی، ابراهیم بازیان در دیدار با علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در سازمان خصوصی سازی، اظهار داشت: مرجع ضمیر مولدسازی دستگاه‌ها هستند و در همین زمینه در استان‌ها، استانداران نقش کلیدی و محوری و تعیین‌کننده دارند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: با توجه به تفویض اختیاراتی که از سوی وزیر اقتصاد به استانداران صورت گرفته است، تمامی فرایند‌های مولدسازی دارایی‌های دولت در استان‌ها صورت می‌گیرد و این سازمان نقش هماهنگ‌کننده و رگولاتور در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: با این تفویض اختیار، تمامی فرایند‌های مولدسازی از قبیل شناسایی املاک مازاد، ارزش افزایی، قیمت‌گذاری و عرضه همگی توسط خود استان‌ها صورت می‌گیرد که همگی این موارد بایستی منطبق بر مفاد آیین‌نامه مولدسازی دارایی‌های دولت باشد.

بازیان با اشاره به گزارش مولدسازی استان گلستان در خصوص بسته‌های رونق گفت: برای اینکه به نقطه مطلوب در مولدسازی در استان گلستان برسیم، بایستی تعداد بسته‌های رونق در این استان افزایش یابد چرا که بسته‌های رونق، متصل‌کننده املاک مازاد به پروژه‌های نیمه‌تمام جهت تکمیل این پروژه‌ها است و تعداد بیشتر بسته‌های رونق، تاثیر بسزایی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دارد.

وی با اشاره به اینکه استانداران به عنوان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در استان‌ها نقش بسیار مهمی دارند خاطرنشان کرد: بر اساس تفویض کاری که صورت گرفته است، تمامی اقدامات مولدسازی از قبیل، ارزش‌گذاری، ارزش افزایی و اعلام مازاد همگی در استان‌ها و با محوریت استاندار صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی از برگزاری مزایده املاک مازاد دولت به صورت هر سه ماه یک بار از هفته‌های آتی خبر داد و گفت: با برگزاری این مزایدات، نوعی رقابت هم در استان‌ها برای عرضه بیشتر املاک مازاد دولت اجرا خواهد شد.

بازیان با اشاره به اینکه تمامی منافع حاصل از مولدسازی بایستی در خود همان استان هزینه شود، گفت: در زمینه مولدسازی بایستی تمامی فرایند به روش " از استان، با استان، برای استان" و نیز " از دستگاه، با دستگاه، برای دستگاه" انجام شود، و بر اساس این روش، منافع حاصل از مولدسازی قطعاً در خود همان استان هزینه می‌شود و صرف پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد شد.

افزایش عرضه املاک مازاد دولت در مزاید‌ها

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان نیز در این جلسه بر افزایش عرضه املاک مازاد دولت در مزاید‌ها تاکید کرد و گفت: نتایج مولدسازی قطعاً به کام مردم خواهد بود و از این طریق می‌توانیم پروژه‌های نیمه‌تمام در استان گلستان را تکمیل کنیم.

استاندار گلستان افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا نقش مهمی در انجام پروژه‌های استان دارد و تهاتر بدهی‌های مربوط به پروژه‌ها از طریق مولدسازی با این قرارگاه، تاثیر زیادی در تکمیل پروژه‌ها خواهد داشت.

در ادامه این جلسه روح اله صلبی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گلستان گزارشی از وضعیت مولدسازی در استان ارائه کرد. همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیرکل حوزه ریاست استانداری حضور داشتند و هر یک نقطه نظرات خود درباره مشکلات و مسائل مولدسازی در این استان را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته